mimladi

Iskustva s edukacije “Mladi za dostojanstvo i ljudska prava”

Svjetski savez mladih Hrvatska već dugi niz godina održava edukaciju Mladi za dostojanstvo i ljudska prava na kojoj mladi imaju priliku čitati tekstove autora poput Viktora Frankla, C.S Lewisa, Karola Wojtyle i mnogih drugih te raspravljati o temama kao što su ljudsko dostojanstvo, solidarnost i kultura. Edukacija je prvi korak za sve one koji žele postati dio zajednice prijatelja Svjetskog saveza mladih i mijenjati svijet s njima. 


Lorena Kasunić
jedna je od sudionika te edukacije koja je s nama podijelila svoja iskustva.


Što te potaknulo da se prijaviš na edukaciju?

Za edukaciju sam saznala od prijateljice koja je nekoliko mjeseci prije mene prošla edukaciju i bila oduševljena. Njezino iskustvo mi je svakako bilo najveći poticaj da se prijavim, a opis onoga što će se čitati nije odmoglo u motiviranju.


Kakva si očekivanja imala od edukacije?

Očekivala sam se da ću na edukaciji čitati zanimljive i meni nepoznate tekstove, da će ostali sudionici biti poticaj za aktivaciju mojih moždanih vijuga i da ću naučiti nešto novo i korisno.


Kako su ti se svidjeli tekstovi koje smo čitali? 

Tekstovi koji su se čitali su bili vrlo sadržajni, lijepo napisani i poticali su me na dublje promišljanje o nekim temama. Lewisova sintagma „ljudi bez grudi“ posebno mi se urezala u sjećanje jer sam u njoj uočila tendenciju suvremenog društva da iz ljudske osobe izbriše sve ono što vodi do suosjećanja, solidarnosti i ljubavi prema drugima.


Kako bi opisala svoje dojam rasprava s edukacije?

Rasprave su iz tjedna u tjedan bile sve bolje i bolje, svi su se uključivali. Mentor se potrudio da atmosfera bude opuštena, ali  i misaono produktivna. Imati dobrog voditelja grupe zaista je od velike pomoći, pogotovo na početku kad smo svi još malo ukočeni i rezervirani.


Možeš li izdvojiti raspravu koja ti se posebno svidjela?

Najupečatljivija rasprava bila mi je ona o Scrutonovom dokumentarnom filmu Why Beauty Matters?. Osobno mi je to blisko područje i bilo mi je obogaćujuće čuti mišljenja drugih na tu temu. Time sam i učvrstila i produbila svoje viđenje ljepote i uloge umjetnosti.


Kakav dojam su na tebe ostavili drugi polaznici edukacije?

Ostali polaznici u grupi su bili odlični, vrlo otvoreni, spremni saslušati i dati konstruktivan savjet. Rasprave s njima bile su uvijek glasne, pune smijeha i pametnih zaključaka.


Kako bi opisala svoje zadovoljstvo edukacijom u odnosu na očekivanja koja si imala?

Edukacija mi je dala znanja u područjima u kojima nisam na svom terenu, produbila je ono što već znam i naučila me kako bolje razrađivati svoje argumente i izvlačiti konkretne stvari koje mogu primijeniti u svakodnevnom životu. Edukacija je time premašila moja očekivanja.


Kome bi preporučila ovu edukaciju?

Edukaciju bih definitivno preporučila svima – i prijateljima i neprijateljima – jer su njezini plodovi neprocjenjivi.

Što bi za kraj poručila o edukaciji?

Drago mi je što sam se odvažila i prijavila, iako sam u početku možda smatrala sebe nedoraslom takvom tipu edukacije. Bolje razumijevanje svijeta i drugih moguće je jedino ako razumijemo sebe, svoju vrijednost i svoje dostojanstvo, a ova edukacija pravo je sredstvo da to postignemo.

Ako su vas Lorenini pozitivni dojmovi s edukacije zainteresirali, možete se prijaviti ovdje.

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.