mimladi

Volimo li podcaste ili još nismo navikli na ovakvu formu sadržaja?

U vremenu kada su više-manje svi sadržaji dostupni online zbog čega televizija gubi svoj status, pojavljuje se jedan relativno novi format – podcast. Postaje li taj oblik najpopularniji za iznošenje sadržaja sviju tema u odnosu na standardizirane televizijske emisije?

Zamjena za radio

Kako svugdje u svijetu, tako i kod nas u Hrvatskoj, broj podcasta ubrzano raste. Ne samo da raste, već preuzima poziciju najgledanijeg oblika barem među mlađom populacijom. Prije svega, što je to podcast? Podcast je, bar kako je zamišljeno, digitalna audio datoteka na koju se može pretplatiti preko digitalnih servisa. To je američki proizvod, koji je nastao kao svojevrsna zamjena za radio tijekom dugih putovanja na radno mjesto. Važno je istaknuti da u vrijeme nastanka podcasta još nije bilo toliko internetskog prometa na mobilnim uređajima pa je audio format bio jako praktičan. No vremena se mijenjaju i podcast je evoluirao u nešto sasvim drugo.

Je li podcast ustvari samo “opušteni razgovor” koji se snima?

Mlađoj se populaciji, koja očito voli ovu (više i ne tako novu) vrstu forme, kod podcasta sviđa njegova ležernost, činjenica da razgovor može otići u sasvim neočekivanom pravcu. Sviđa im se što u principu nema okvira, ni sadržajnog ni vremenskog. Najpopularniji i najgledaniji podcast u Hrvatskoj – Podcast Inkubator – vjerojatno je najgledanija emisija u domaćoj ponudi. Dakle ne samo u usporedbi s drugim podcastima, već i televizijskim emisijama kao što su Otvoreno, RTL Direkt, Provjereno, itd. To pokazuje određenu zasićenost tim “uobičajenim” emisijama koje su drugačije zamišljene, a pogotovo moderirane.

Ono što još omogućuje podcastu da u popularnosti preskoči ostalu ponudu je i to što iste, rado viđene goste koje smo nekad gledali u večernjem dnevniku ili spomenutim emisijama, možemo gledati i u podcastima. Tada su gosti puno opušteniji, govore o neusporedivo brojnijim temama, daju odgovore na pitanja koja nikad ne bi ni bila postavljena na TV-u. Očito je to ono što gledatelji, pogotovo mladi, žele. Političari, glazbenici, sportaši, mnoge javne ličnosti rado sudjeluju u podcastima, možda i radije nego u televizijskim emisijama.

Brojna ponuda

Dakle Hrvati definitivno vole podcaste. To govori prije svega razina gledanosti, ali i jako široka ponuda jer danas postoji zbilja puno opcija. Usudim se reći da postoji podcast gotovo na svaku temu, a ima i onih koji okupljaju sve teme današnjice. Život se ubrzao, vremena u danu sve je manje, raspon pažnje sve je kraći, prema tome čak je i logično da ovakva vrsta programa danas preuzima vodeće mjesto.

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.