Moderno doba donijelo je sa sobom mnoge promjene, ali i uvelo neke (ne)poznate pojmove u naš leksik. Jedan od njih je zasigurno sveprisutna riječ ‘influencer’. Bilo da vam se od te riječi diže kosa na glavi ili vas stvarno zanima kako ti ljudi žive i rade, ne možemo poreći činjenicu da u svijetu marketinga ona zauzima sve važniju poziciju.
Svi smo zasigurno jednom u životu odlučili pratiti određene osobe na Instagramu jer ih cijenimo radi stavova i načina života ili pak radi inspirativnog, zabavnog ili edukativnog sadržaja koji nude. Upravo tu leži snaga influencera. Ljudi prije svega vjeruju njihovim preporukama.
Tko su zapravo influenceri?
Influenceri su ljudi koji imaju široku publiku na bilo kojoj društvenoj platformi i koji svojim objavama mogu utjecati na odluke svojih pratitelja. Iako je jasno kako slavne osobe postaju influenceri, veću enigmu predstavljaju mikro influenceri koji imaju do deset tisuća pratitelja.
Baš zbog toga što su slika i prilika prosječnog čovjeka i ljudi se izrazito lako poistovjećuju s njima, oni imaju veću prednost nad svojom zajednicom i time postaju poželjna meta za brendove. To su prije svega ljudi kojima vjerujemo i s kojima se možemo lako identificirati. Obični ljudi koji vode svakodnevni život i koji imaju iste probleme kao i svi mi ostali ‘’normalni ljudi.’’
Kako se postaje influencerom?
Iako većina ljudi misli da netko postane influencer preko noći, to zapravo nije istina. Naravno, svačiji početak je drugačiji, ali ono u čemu se svi slažu je da je to ipak posao s punim radnim vremenom. Ne začuđuje činjenica kako su mnogi influenceri spremni potrošiti i nekoliko dana na savršenu fotografiju i distribuciju iste. Svaki opis je bitan, svaki #hashtag se računa.
Koji su početni koraci koje svaki influencer mora napraviti?
Odabiranje niše. Niša je skup tema kojim se influencer bavi. Neki influenceri se bave fitnessom i zdravom prehranom, dok su drugi skoro pa ovisni o dizajnu interijera. Upravo odabiranje niše, onog nečeg u čemu ste izvrsni, i dodavanje vlastitog začina na vještinu koju posjedujete je ono što će definirati u koju nišu pripadate i tko je zapravo vaša zajednica.
Drugi početni korak je kvalitetna biografija na društvenim mrežama. Biografija je bitna jer u kratkom roku kaže po čemu je određena osoba posebna. Ako brend želi ući s vama u suradnju, oni nemaju vremena pregledavati sve fotografije kako bi shvatili koja je vaša specijalnost. Biografija će im dati kratak opis i često link osobne web stranice ili kontakt forme.
Gradnja zajednice
Bez zajednice nema utjecaja. Fotografije jesu bitne, kao i broj pratitelja, ali ne toliko koliko cjelokupni dosljedan angažman poput redovite komunikacije s pratiteljima putem komentara, dijeljenje autentičnih i iskrenih priča i slušanja. Kao influencer morate shvaćati ljude i pružiti im ono što od vas traže. Morate biti originalni i autentični jer to nikad neće izgubiti na vrijednosti.
Na koji način influenceri zarađuju?
Stvaranje fizičkog ili digitalnog proizvoda ili usluge. Jedan od popularnijih načina zarade je stvaranje fizičkog ili digitalnog proizvoda. Uzimajući u obzir da je relativno jednostavno stvoriti i distribuirati digitalni proizvod, ne začuđuje što se skoro svi, u određenom trenutku karijere, okreću ovoj strategiji. Ako se pitate što je digitalni proizvod, to može biti bilo što, od priručnika, preko e-knjiga, do organizacijskih predložaka. Ovakav pristup im omogućuje da svoj proizvod lakše prezentiraju i prodaju svojoj publici kako bi zaradili od svog znanja i utjecaja.
Naravno, tu je u sponzoriranje objava na društvenim mrežama. Sponzorirana objava je kada brend dogovara s influencerom da sponzorira objavu u kojem se spominje njihov proizvod.
Brendovi često šalju svoje proizvode besplatno na recenziju influencerima kako bi oni mogli detaljno informirati ljude o njihovim proizvodima. Tako se širi priča o brendu.
Brand ambasadori
Dugoročnija suradnja je ona kao brand ambasador. Zašto je to bolje? Ako Instagram pratitelji vide da određena osoba često preporučuje vaš proizvod, to će im izgledati iskrenije i više će vjerovati tom proizvodu.
Affiliate marketing
Affiliate marketing operira kao sustav gdje suradnik ostvaruje novčani prihod putem promoviranja proizvoda drugih ljudi i prima proviziju za svoj rad. U principu influencer dobiva postotak od prodaje proizvoda drugih brendova, ako proizvod može biti implementiran u njihovu objavu na bilo kojoj platformi. Ovo je jedan od odličnih načina da influenceri zarade, iako ne obećava siguran financijski prihod. Više se smatra dodatnim izvorom zarade.
Ako je potrebno toliko puno da bi se uopće kreirao interes publike, koliko zapravo kao influencer trebaš biti vješt kako bi interes i zadržao?