Mnogi će se, pročitavši naslov intervjua, zapitati kakve veze jedan ozbiljan i uspješan projekt s nekim iskrama i ognjem. Pa, u nastavku ćete dobiti odgovor na vaše nedoumice.
Priča je to koja počinje onog dana kada osnivačica Daria pronalazi prašnjavu kazetu na kojoj je snimljeno kako joj njezin dida priča izmišljene priče, dok mu ona upada u riječ simpatičnim komentarima tipičnima za jednu trogodišnju razigranu djevojčicu. Tada se rodila ideja o multimedijalnim knjigama pomoću kojih će takve i slične uspomene biti sačuvane od zaborava.
Daria Markić je diplomirana ekonomistica mendžmenta financija s osmogodišnjim iskustvom u struci i grafičkom dizajnu. Prije četiri godine se odvažila na hrabar korak sampozapošljavanja i proizvodnje personaliziranih unikatnih knjiga za djecu i odrasle, proizvoda koji se kriju iza Magical Book Laba.
Oduvijek sam bila kreativac i tijekom rada u struci taj element mi je svakodnevno nedostajao. To je također jedan od razloga zašto sam odlučila krenuti u poduzetnišvo. Danas iza Magical Book Laba stoji tim mladih profesionalaca koji svakodnevno rade na osnaživanju našeg brenda.
Daria ponosno ističe kako su upravo ti mladi profesionalci, članovi njezinog tima, najveća vrijednost Magical Book Lab. Odgovorno tvrdi da su samo zajedničkim snagama i bogatim iskustvom u poslovanju uspjeli napraviti jedan originalan i uspješan projekt.
Unatoč znanju, različitim interesima i kompetencijama, Daria se nakon isteka ugovora na bivšem poslu suočila s poteškoćama u pronalasku novog. Upravo je taj trenutak zaslužan za odvažan korak u smjeru samozapošljavanja i poduzetništva. Taj proces ona objašnjava ovako:
Spektar interesa mi je zaista širok te me niti jedno radno mjesto nije zadovoljilo. Osim toga nedostajalo mi je slobode za odrađivanje poslova na način koji smatram najbržim i najefikasnijim. Oduvijek sam razmišljala o pokretanju vlastitoga posla gdje bih mogla spojiti urođenu kreativnost s ostalim stečenim znanjima. Magical Book Lab nastao je prvo idejom o multimedijalnim personaliziranim knjigama te zatim istraživanjem tržišta u svrhu ispitivanja postojanosti ideje. Potom je slijedilo pomno planiranje izlaska na tržište, uzimanje novčane potpore za razvoj poslovanja, pronalazak suradnika za ostvarenje planova i napokon samo djelovanje na tržištu.
Put je to koji je često bio nepoznat i strmovit, ali ju je na kraju doveo do realizacije jedne originalne ideje u kojoj je uspjela spojiti svoju kreativnu crtu i znanje koje je stekla zahvaljujući obrazovanju i različitim osobnim interesima. Međutim, kao što je i Daria sama istaknula, potrebno je na tom putu i puno planiranja te ispitivanja tržišta. Osim toga, upravo pronalazak kvalitetnih i vrijednih kolega koji će činiti pravi tim je, što se Darie tiče, pravi recept za uspjeh. Kada su u pitanju vizija i cilja samog projekta, Daria nam to objašnjava ovako:
Glavni cilj je izrada potpuno personaliziranog proizvoda koji će zadovoljiti želje naručitelja, na obostrano veselje i zadovoljstvo. Cilj je također i oduševljenje osobe koja prima poklon, čemu je naša priča u potpunosti zaokružena. Težimo vrhunskoj kvaliteti, personaliziranom pristupu svakoj narudžbi, zadovoljstvu kupaca, kao i širenju asortimana proizvoda sukladno zahtjevima tržišta.
Proces izrade proizvoda odvija se u više faza. Jedan dio tima radi na primanju i obradi upita eventualnih kupaca dok tim dizajnera predlaže dizajn proizvoda. U proizvodni proces uključen je tisak, ručna izrada svake korice, presvlačenje u različite materijale po izboru kupaca, prešanje, sušenje i vanjski dizajn, sve u skladu s preferencijama kupaca.
Što se tiče samog izbora proizvoda koje nude, tu je prvenstveno izrada multimedijalnih personaliziranih knjiga za različite tematske prigode (vjenčanja, djevojačke večeri, rođendani, uspomene s putovanja) prema željama njihovih kupaca. Knjige se dizajniraju u dogovoru sa samim kupcima koji sudjeluju u cijelom procesu: odabiru fotografija, citata, tekstova, ilustracija i svega ostalog.
U ponudi imamo i autorski izrađene personalizirane Radosnice za bebe koje prate život djeteta do prve godine kao i personalizirane rokovnike. Posebnu liniju Art rokovnika krase ilustracije zadarske akademske umjetnice Ane Kolege. Ovdje je i raznolik izbor materijala korica (baršun, tkanine, šljokice, koža…) koje personaliziramo po željama uz raznovrsne tehnike tiska na koricama (3D reljefni tisak, zlatotisak, gravura, mat plošni tisak…). Accessories dio ponude krije i metalne zlatne kuteve za korice. Unutar albuma ili na koricama apliciramo QR kodove putem kojih je moguć pregled videozapisa naručitelja i tim putem naši proizvodi postaju multimedijalni. Našim koricama koje svijetle u mraku postajemo Inovatori grada Zagreba u 2019. godini, a QR kodovima putem kojeg naručitelji mogu čitati vlastite videozapise i Inovatorima za 2018. godinu.
Najtraženiji proizvodi su im tiskani prozvodi za sve tematske prigode, a naročito program za vjenčanja i pokloni za rođenje djeteta. Proizvodi se dostavljaju putem GLS službe na cijelom području RH, a u inozemstvo se šalju dostavnom službom koju sam kupac odabire u skladu sa svojim cjenovnim željama i mogućnostima.
Osim zadovoljavanja individualnih potreba svojih kupaca, Magical Book Lab ima i humanitarnu notu. Naime, dio svojih prihoda oni doniraju u dobrotvorne svrhe.
To je bilo svojevrsno početno obećanje samoj sebi – nakon razvoja poslovanja i početka prodaje, dio prihoda će se odvajati u humanitarne svrhe. Tome sam ostala vjerna, stoga prodajom digitalnih knjiga (pdf format) doniramo 5 kn za Javne ustanove u RH, a često imamo i akcije donacija od tiskanih proizvoda. Do sada su to bile donacije Dječjem domu Zagreb u Nazorovoj i pokloni za mame koje su rodile u Petrovoj bolnici u Zagrebu za vrijeme potresa.
Daria je prešla dalek put od neizvjesnosti nakon završetka ugovora i besplodne potrage za novim zaposlenjem, dok je u njoj tinjala iskra dječje mašte i zaigranosti – jednog dana zapaljena pronalaskom kazete iz djetinjstva. Ona je odlučila rasplamsati tu iskru i odvažiti se na neizvjestan, ali nadasve hrabar korak samozapošljavanja. Zbog toga smo ju zamolili da za kraj podijeli par mudrih savjeta svim sadašnjim i budućim mladim poduzetnicima.
Predložila bih edukacije raznih vrsta, od marketinga i prodaje do računovodstvenih i pravnih pitanja. Sve će vam trebati. Prije nego odlučite uzeti vanjske suradnike u tim područjima, morat ćete se uzdati u svoja znanja i eventualne besplatne savjete poznanika. Ovdje svakako preporučam Plavi ured – poduzetnički centar grada Zagreba, koji će vam ponuditi svoju besplatnu stručnu pomoć, odgovore na brojna pitanja i raznovrsne besplatne edukacije. Pripremite se na puno rada koji u početku vjerojatno neće rezultirati većom prodajom, međutim upornim i sustavnim unaprjeđivanjem rezultati će biti vidljivi. Osluškujte svoje kupce i stavljajte njih na prvo mjesto – jer njima vi niste bitni već proizvod ili usluga koju im plasirate. Ako ste slični meni, nikada se nećete osjećati spremnim krenuti poduzetničkim putem, pa ću citirati koristan savjet djelatnika Plavog ureda: „Nikada nećeš biti u potpunosti spremna. Vrijeme je da začepiš nos i skočiš u nabujalu rijeku“. Od početnog skoka, rijeka će stalno biti nabujala, ali važno je da naučite plivati u tim vodama. Stoga, krenite i sretno!