Prodaja na tržnici i sajmovima u vrijeme korone krize zaustavilo je poslovanje mnogih. Kako je doba krize donijelo mnogo problema, ponajprije kako plasirati i prodati trenutnu robu, ono je postalo i doba prilika. To pokazuju brojni primjeri OPG-ovaca koji su tradicionalni način poslovanja zamijenili onim online.
U početku krize najveći problem predstavljale su propusnice, odobrenje od strane stručnog stožera te brojne policijske kontrole istih. No početni strah svih malih proizvođača poljoprivrednih proizvoda i obiteljskih gospodarstava ubrzo je zamijenio optimizam zato što je potražnja za njihovim proizvodima prerasla i samu proizvodnju.
Povjerenje u domaću proizvodnju, usluge, hrvatske poduzetnike nije bilo na ovako visokim razinama do trenutne situacije. Godinama prije same pandemije domaću proizvodnju naprosto je ugušio jeftin uvoz. No kriza je preokrenula sve karte. Na društvenim mrežama krenuo je novi val Facebook objava u kojima se traže savjeti gdje se može pronaći dostava voća, povrća ili jaja. Na području Varaždinske županije otvorena je Facebook grupa “Od grunta do tanjura” , sve u cilju olakšanja procesa kupnje i prodaje domaćih proizvoda. Grupa je javna i na njoj mogu objavljivati svi OPG-ovi koji nude svoje proizvode, kupci te dostavljači.
Portal Journal.hr pokrenuo je platformu We Love Local. Krajnji cilj inicijative je okupljanje svih domaćih proizvođača. Osim ponude domaćih proizvoda postoji i opcija registracije volontera koji žele/mogu pomoći svim nemoćnim ljudima. Trenutna situacija u našoj zemlji pokazatelj je činjenice da smo ovisni o uvozu hrane. Slom pojedinih grana poljoprivrede kao što je npr. stočarstvo predstavlja jednu od najvećih opasnosti koja prijeti hrvatskom gospodarstvu u budućnosti. No istodobno, ova situacija pokazatelj je da se pojavila i nova generacija (mlađih) kupaca koja do sad nije išla na tržnice, ali se „virtualnom tržnicom“ gotovo svakodnevno koriste.
Na žalost mnogi do sad nisu bili upoznati da postoje Facebook grupe koje već dugi niz godina okupljaju OPG-ovce. Isto tako problem predstavlja dvosmjerna online komunikacija. Kako je nastao ogroman val poruka i narudžba mnogi se nisu dobro snašli. Brojne poruke ostale su nepročitane što je naravno izazvalo efekt ljutnje kod kupaca. No rješenje problema predstavlja razumijevanje zato što su se oni s jedne strane našli u potpuno novoj situaciji. Izloženi su velikim svakodnevnim izazovima u kojima većina jednostavno nema iskustva. Dok s druge strane oni nude ono što je trenutno najpotrebnija roba na tržištu (uz naravno maske, rukavice i wc papir).
Hrvatski poljoprivrednici shvaćaju da trenutni virtualni trend ne može potpuno zamijeniti tradicionalnu tržnicu, no nadaju se kako će se isti nastaviti u budućnosti. Upravo ovo je trenutak da Hrvatska promisli o važnosti svojih poljoprivrednika, jer oni imaju veliki potencijal, ali država jednostavno mora iste prepoznati i pomoći.