Jeste li se u početku svojega rada uopće mogli nadati ovakvom uspjehu?
Hvala ti na čestitkama. Iskreno, nismo imali neku viziju brojki, no svakako smo vjerovali u to što pokrećemo. Znali smo da je najbitnije izdržati duže razdoblje razvoja projekta pa smo bili spremni na sve što nas je kasnije očekivalo, a opet smo i vjerovali da imamo sve što će biti potrebno za Podcast. Tako da su brojke došle kao nagrada trudu i radu.
Kad smo ulazili u projekt već smo imali iskustva s radom na emisijama i kritikama publike, tako da nam je trebala samo prilagodba i odabir najpovoljnije tehnike vođenja. Zanimljivo je da se promijenio profil gostiju, ali i razlog zbog kojega ljudi dolaze u podcast. Gosti su ranije dolazili zbog osobnih poznanstava i preporuka, danas je to i zbog poznavanja formata i snage platforme. Pa bih kao najbitnije promjene naveo sam live format, Q&A i nešto veću širinu gostiju. U početku nismo imali Q&A, no s vremenom smo zbog velike količine pitanja koje su gledatelji postavljali našim gostima uveli i tu rubriku. Gledano iz današnje perspektive uvođenje Q&A je bio pun pogodak.
Danas smo svjedoci sve veće popularnosti podcasta, dok televiziji gledanost polako, ali sigurno pada. Zašto se to događa? Što ljude toliko privlači kod podcasta?
Mislim da odgovor treba tražiti u vlasničkim strukturama medija i glumljenje neutralnosti dok svaki gledatelj vidi da se gura određena ideološka agenda. Tu je i prepotencija TV struktura koje vjeruju da je upravo njihov svjetonazor onaj koji se mora gurati. Podcast (iliti play on demand broadcast) otvoreno služi kao promocija nečijeg mišljenja, a i nerijetko ostaje jedina platforma za ljude čije mišljenje nije dobrodošlo na televiziji. Podcaster priznaje da mnogo toga ne zna, televizijski voditelj ponekad izgleda kao netko čija je istina jedina ispravna. A Podcast k tome znatno više uvažava vox populi koji je gotovo nestao s televizije…
Karantena svima izaziva poslovne i financijske nevolje, no podcastu bi popularnost zbog prisilnog boravka u kućama mogla samo rasti. Primjećujete li povećanje gledanosti?
Nama je rast generalno bio prirodan iz mjeseca u mjesec pa je sada dodatni rast postotno možda manji od drugih Podcasta. No to je i dalje mjerljivo u milijun i više dodatnih pregleda mjesečno. Internet će sigurno profitirati brojem pregleda no pitanje je što će biti kada kriza dodatno eskalira.
Podcasti se snimaju skoro svaki dan, a Hrvatska je mala zemlja. Bojite li se da bi vam u dogledno vrijeme moglo ponestati gostiju koji bi ljudima bili zanimljivi?
Sumnjam. Goste se uvijek može ponavljati, tu su dijaspora i regija. A svakako možemo razgovarati i na engleskom. Uvjeren sam da samo u Hrvatskoj ima par tisuća ljudi koji imaju što reći u ovakvom formatu.
Ono što nas sigurno sve zanima jest može li se od snimanja podcasta živjeti? Može li voditelj popularnog podcasta samo od toga posla staviti kruh na stol?
Može, pretpostavljam da će novim Podcastima za prosječnu plaću trebati i manje od dvije, dvije i pol godine nego što je trebalo nama i kolegama koji su u to vrijeme pokrenuli Podcaste. Mi smo i izrazito politički nekorektni pa pretpostavljam da bi finije manire dobro utjecale na raniji dolazak sponzora.
Publika koja posjećuje internet je jako šarolika te je dosta nezahvalno dati jednoznačan odgovor na ovo pitanje. Rekao bih da ljudi dolaze zbog ozbiljnih stvari, ali i zbog trivijalnih informacija koje će ih nasmijati i opustiti. Nužno je pametno kombinirati goste i imati tematski Podcast koji će gledati točno određena ciljana publika.. Dobar smisao za humor, interesantne i aktualne informacije, te anegdote – to je otprilike okvir za uspjeh.
Kakvi su Vam planovi za budućnost? S kojim brojem pretplatnika biste bili zadovoljni?
Planovi su svakako češći Podcasti na engleskom kao i veći broj stranih gostiju. Naravno i širenje projekta, pokoje snimanje van studija, još podcastera. Što se pretplatnika tiče, svejedno. Bitno je da jezgra gledatelja ostane na okupu.