mimladi

Fran Reizl: Zašto biti prosječni kada možemo biti vrsni

Sve čokoljupce mogla bi razveseliti vijest da je na tržište stigao novi brend čokolada i to hrvatske proizvodnje pod nazivom Vrsna chocolates. Naime, Fran Reizl, mladi Zagrepčanin koji je završio preddiplomski studij oblikovanja javnih komunikacija, bavi se dizajnom, ali i proizvodnjom čokolade. U razgovoru s njim, otkrili smo kako je došlo do ideje, zašto baš naziv Vrsna, gdje se može kupiti, kao i ostale detalje koje možete pročitati u nastavku.

 

Za početak, kako je došlo do ideje pokretanja vlastitog posla, u ovom slučaju proizvodnje čokolade?

Na ideju o pokretanju priče s čokoladom potakli su, mene i moju obitelj, razni razgovori i sanjanje o boljem sutra. Svatko ima san tako i moj otac koji cijelog života sanja o vlastitoj proizvodnji kvalitetnih čokoladnih proizvoda. Nakon promišljanja i pripremanja (mentalnog i teoretskog) nakon 10-ak godina uspjeli smo doći u situaciju gdje su se posložili poticaji Europske unije i naš vlastiti napori kako bismo prikupili sve što nam je potrebno; znanje i želju kako bi sve na koncu urodilo plodom. Čokolada, kao odabir za proizvodnju, došla je spontano upravo zbog toga jer je – čokolada. Od svojstva da čovjeka može oraspoložiti svojim sjanim okusom do činjenice da sadži polifenole koji su antioksidansi i vrlo korisni cijelokupnom ljudskom tijelu. Ovo su samo neki od razloga zašto smo krenuli u čokoladu.

Otkud naziv Vrsna?

Vrsna chocolates je ime koje je nastalo spontano. Već 15 godina imamo tvrtku Vrsna čija je glavna djelatnost distribucija robe široke potrošnje, a chocolates se nadovezalo na postojeće ime. Vrsna chocolates također govori i o kvaliteti čokolade s kojom radimo, pošto koristimo jednu od najboljih svjetskih sirovina koja se priprema u Belgiji, a uzgaja se diljem ekvatorskog pojasa. Želimo da ime koje smo prije dosta godina odabrali za svoj posao ostane i postane sinonim za dobru čokoladu koja je napravljena i obogaćena hrvatskim duhom.

Tko ti je bio najveća podrška u svemu tome?

Najveća podrška su mi svakako roditelji. Od djetinjstva su u mene usadili poduzetnički duh, da se uvijek nešto stvara, da nema stajanja na jednom mjestu. Čak i ako se stoji na jednom mjestu ruke mogu činiti čuda, a jedno od njih je zapisivati ideje. Bilo mi je važno ostvariti odnos povjerenja s roditeljima, jer sam kao mladi dizajner s diplomom prvostupnika odlučio prekinuti daljnji studij i posvetiti se ideji koja se tek nazirala u tragovima. Vrijedilo je pokušati.

Gdje se može kupiti Vrsna čokolada?

Naše se čokolade mogu kupiti diljem Lijepe naše te u Njemačkoj. Ovo su neka mjesta u kojima se mogu naći naši proizvodi Vrsna chocolates, ujedno i naši prvi kupci: u Zagrebu; Vrutak, Art suveniri u Bakačevoj 5, Apios benzinske crpke te trgovine Nebraska u Splitu, Zadru, Opatiji i Lošinju, Eksploro agencija u Makarskoj i Izbor Jandrić u Korenici te Adria Markt Stuttgart, Njemačka.

Kako komentiraš činjenicu da s jedne strane tvoji vršnjaci napuštaju Hrvatsku, a s druge strane ti si odlučio ostati i pokušati uspjeti?

Osvrnuo bih se na pitanje ostanka u Hrvatskoj iz pozicije ljubitelja putovanja. U zadnjih par godina boravio sam više puta van Lijepe naše. Posjetio sam velike gradove kao što su Amsterdam, Köln, Manchester, Bratislava, Basel. Također sam prisustvovao na G2 meetingu, događanju na kojem se skuplja naša dijaspora u ulozi investitora ili potencijalnih partnera. Gdje god sam došao pokušao sam saznati nešto o poslovnoj klimi. Zaista mladi se bore neovisno o gradu ili državi i svatko sanja o boljem sutra. U Americi je sjajno što je sistem poslovanja dobro razvijen, ali nažalost zdravstvo je loše, u Americi zdravlje košta dok ga mi u Hrvatskoj imamo gotovo besplatno. U Bratislavi je poslovni svijet procvjetao što se vidi po rastu automobilske industrije, ali i dalje mladi masovno odlaze u Njemačku, Austriju i druge države svijeta. Nakon što sam iskusio duh poduzetništva iz raznih aspekata shvatio sam da je ključno raditi i vjerovati u ono što radiš. Raditi nije lako, zakon često podmeće nogu, ali vjerujem da će se dogoditi prijelom u svijesti onih na pozicijama i da će omogućiti malom čovjeku da napravi veliku priču.

Za kraj, što bi poručio mladima, vrijedi li se boriti?

Vjerujem da svatko tko se posveti promišljanju svog poziva može shvatiti za što se vrijedi boriti. Jedna stvar o kojoj se malo govori u poduzetništvu, a vrlo je važna, je kvalitetan odmor. Odmor ne znači “zjakanje” nego dopuštanje sebi povratak u mir i staloženost. Svaki posao ima svoju strukturu i kompleksnost. Posao čovjeka lako može iscrpiti i učiniti da mu je svaka bližnja osoba kriva za sve. To je alarm koji zove odmor. Naši bližnji moraju osjetiti odnos poštovanja i poticanja. To garantira mirniju i sigurniju suradnju, a to je preduvjet za uspješan poslovni ishod. Iskoristio bih priliku i naveo kako je znameniti filozof 20. stoljeća Josef Pieper govorio o problemu umornog radnog čovjeka koji se ne zna odmoriti. Spomenuo je kako smo se radi raznih loših i propalih sustava naučili na to da rad mora biti mukotrpan i bolan te da je odmor luksuz, a ne potreba. U suštini Pieper je objasnio da odmor u obliku dokolice, aktivnog odmora, čovjeka čini ispunjenijim i spremnijim za velike zalogaje koje život nosi.

U tom duhu želim potaknuti svakoga da se ne boji kvalitetno odmoriti i s istim predznakom, kada za to dođe prilika – kvalitetno raditi. Zašto biti prosječni kada možemo biti vrsni.

 

mimladi.hr

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.