mimladi

Svjetski dan televizije

21. studenoga – Svjetski dan televizije

Televizija je, osim interneta, jedan od najgledanijih i najutjecajnijih medija današnjice. Od 1996. godine televizija postaje simbolom komunikacije i globalizacije nakon što je prepoznata njezina moć u prenošenju poruka, informiranju i kreiranju javnog mijenja. Međutim, statistički podaci pokazuju kako gledanost televizije kao tradicionalnog medija svake godine opada, pogotovo kod mladih koji se okreću ka novim, modernijim sadržajima, načinima komunikacije i informiranja. 

Od nastanka do danas

21. i 22. studenoga 1996. godine Ujedinjeni Narodi održali su prvi Svjetski televizijski forum na kojem se raspravljalo o znatnom rastu televizije kao medija. Te godine televizija postaje svjetski priznata te proglašena simbolom komunikacije i globalizacije. Najveći značaj televizije vidljiv je u njezinoj moći informiranja, prenošenja poruka i utjecaja na javno mišljenje. 

Od prvog televizijskog emitiranja 1936. godine na BBC-ju, televizija postaje sve gledaniji i popularniji medij, a jednako su je pratile i starije i mlađe populacije. Brojnost televizijskih programa i sadržaj s godinama se povećavao, a rasla je i zainteresiranost publike za sve nove televizijske emisije. Sve veći i brži razvoj tehnologije omogućio je stvaranje i prenošenje kvalitetnije slike i zvuka, bolju opremu, a sve je to rezultiralo emitiranjem sve većeg broja raznovrsnih televizijskih emisija, informativnog programa, filmova, programa za mlade, dokumentarnog programa i sl. Televizijski program postaje komercijalan te se unutar televizijskih sadržaja počinju emitirati oglasi raznih proizvođača. Osim komercijalizacije, televiziju se zahvatili i popularizacija i tabloidizacija koji su doveli do stvaranja novijih televizijskih žanrova poput lifestyle magazina i reality emisija. 

Foto: Unsplash


Pad gledanosti televizije

Prema podacima Nielsena (vodeće američke tvrtke za analizu konzumacije medija), mladi u dobi od 12 do 17 godina televiziju su u 2020. godini tjedno gledali u prosjeku oko 6 sati i 15 minuta. Oni nešto stariji, u dobi od 18 do 34 godine, dnevno su ispred televizijskog ekrana proveli oko 1 sat i 12 minuta. 

Ovi nam podaci, prema riječima Nielsena, pokazuju smanjenje gledanosti televizije kod mlađe populacije u 2020. godini. Tako je kod tinejdžera između 12 i 17 godina zabilježen pad gledanosti televizijskih programa. Pad gledanosti zabilježen je i kod one starije populacije, između 18 i 34 godina, i to za 23,4% u odnosu na prethodnu godinu. 

Jedina dobna skupina u kojoj je zabilježen porast gledanosti televizije je ona 65+, a porast iznosi 0,3% odnosno oko 11 minuta dnevno više u odnosu na 2019. godinu. 

Mladi se sve više okreću internetskim sadržajima, i kada su u potrazi za informacijama, i kada traže neki oblik zabave ili komunikacije. Tiskane novine zamijenili su internetski portali i društvene mreže, a tradicionalnoj televiziji opala je konzumacija nakon sve veće popularizacije Netflixa i sličnih internetskih usluga. 

C:\Users\Neptun\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\marques-kaspbrak-5wThjqG6HBU-uns.jpg
Foto: Unsplash


Budućnost televizije

Nekada je televizija, u odnosu na radio i novine, bila najmoćniji medij. Radio je emitirao samo zvuk, a novine samo statičan tekst i sliku. Nastankom televizije dolazi i živa slika odnosno ujedinjavanje videa, slike, zvuka i teksta što je doprinijelo sve većoj popularnosti i konzumaciji televizije u odnosu na druge medije. Isto se događa i danas, ali uz oslabljeno konzumiranje novina i radija, možemo primijetiti i smanjenje gledanosti televizije. 

Svi mediji, i oni stariji, tradicionalniji, i oni novi, moderniji, imaju svoje prednosti i nedostatke. Televizija pomalo gubi svoju vjerodnostojnost jer su zabavni sadržaji, pogotovo na komercijalnim televizijama, zastupljeniji od informativnog programa. Novije nam tehnologije (internet, internetski portali i društvene mreže), za koje se mladi danas sve više opredjeljuju kada su u potrazi za informacijama, omogućuju sve veću i bržu konzumaciju sadržaja, ali se u brzini objavljivanja sadržaja često možemo susresti s netočnim, neprovjerenim, nevjerodostnojnim i lažnim podacima. Televizija će i dalje imati svoje korisnike, ali u znatno manjem broju nego što je to bilo u najslavnijim godinama televizije – drugoj polovici 20. stoljeća. 

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.