Ovogodišnji 9. Tjedan Svjetskog saveza mladih Hrvatska nosi naziv “Danas za sutra” te se održava u Zagrebu od 25. do 29. listopada 2021. godine.
Ove godine se sve aktivnosti odvijaju uživo na raznim lokacijama, a sama završnica rezervirana je za već tradicionalnu Donatorsku večer koja će se održati u Ritmu grada (Gajeva ulica 2).
Već drugu godinu zaredom na Donatorskoj večeri proglašavamo najboljeg mladog poduzetnika za tu godinu. To je mlada osoba koja se upustila u poduzetničke vode i istovremeno njegovala vrijednosti poput dostojanstva i ljudskih prava, promičući proaktivnost i zalažući se za boljitak današnjeg društva. To ne zvuči nimalo lako, ali takvi izvanredni ljudi su itekako među nama.
Zato nam sada treba vaša pomoć jer vi odlučujete tko osvaja titulu najboljeg mladog poduzetnika 2021. godine!
Upute su jednostavne: pročitajte kratke poduzetničke priče nominiranih poduzetnika i do nedjelje, 24. 10., poklonite svoj glas jednome od njih preko sljedeće poveznice.
A ovo su ovogodišnji nominirani poduzetnici:
- Bračni par Iva (26) i Mihovil (31) Pranjić oduvijek su sanjali da rade nešto svoje. Oboje su se zaposlili nakon izlaska s fakulteta. Uslijed lockdowna 2020. godine i rada od doma, svaki su dan, nakon odrađenih poslova, radili na realizaciji ideje o proizvodnji gina. Educirali su se online, a kad se situacija malo smirila, pohađali su radionice i naposljetku u studenom 2020. otvorili destileriju „Craft spirits“. Ostavili su sigurne poslove, napustili Zagreb i vratili se u Slavoniju punog srca i s velikim entuzijazmom. Njihova mala destilerija podno Papuka proizvodi gin koji na moderan način štuje tradiciju. Svu proizvodnju, punjenje i pakiranje rade sami, otkupljuju bačve od lokalnih bačvara, a na području županije gin dostavljaju osobno. Jeste li već probali “Castrum” gin?
- Kristina Šimičić (28) spojila je dar pisanja, vještine organizacije i ljubav prema duhovnosti u malu izdavačku priču. Na prekretnici života 2018. godine postala je vlasnica obrta „Debora Jo“. Diplomirala je hrvatski jezik i književnost i pedagogiju. Smatra da ju je studij usmjerio, izgradio i postavio dobar temelj njezinu profesionalnom razvoju. Piše blog, osmišljava rokovnike – planere i duhovne dnevnike te dizajnira motive za šalice i lončiće. Misija njezina obrta je pomoći ljudima u pronalasku i življenju svrhe za koju su stvoreni zbog čega je trenutno i u izobrazbi za logoterapeuta.
- Luka Marušić (29) inženjer je strojarstva i vlasnik obrta BAČVA u kojem ručnim radom proizvodi reciklirane, personalizirane i funkcionalne posude za biljke od otpadnih metalnih bačvi. Nakon otkaza zbog COVID situacije, okrenuo se ljubavi prema biljkama, okolišu i minimalizmu (okorjeli je minimalist) i iz toga pokrenuo posao. Cilj je bio staviti na tržište održivi i zeleni proizvod, estetski privlačan i funkcionalan, ali isto tako i personaliziran kako bi svaki kupac imao mogućnost složiti proizvod točno prema svojim željama i potrebama. Proizvod je prepoznat te je ponosan na suradnju koju ostvaruje sa stručnjacima, a u planu je i širenje tržišta na prostor Europske unije.
- Dajana Karas (31) upoznala je Maju Nikačević u školi u kojoj i dan danas zajedno rade – jedna kao nastavnica Likovne kulture, a druga kao učiteljica razredne nastave. Shvativši kako imaju slične poglede na dizajn i umjetnost, odlučile su spojiti ono u čemu se savršeno nadopunjuju, ljubav prema likovnoj umjetnosti i ljubav prema tradicijskoj baštini. Brend Becharusha temelji se na odjevnim i uporabnim predmetima inspiriranim tradicijskom baštinom Republike Hrvatske. Svaki je motiv pažljivo crtan promišljajući o najsitnijim detaljima, području iz kojeg motiv potječe, a zatim prolazi kroz ruke etnologa koji potvrđuje njegovu vjerodostojnost. Njihova je misija približiti hrvatsku tradicijsku baštinu mlađim generacijama, učiniti ju zanimljivom, drugačijom, nosivom i u skladu s vremenom u kojem živimo te ju predstaviti u jednom sasvim novom ruhu.
- Albert Gajšak (22) mladi je karlovački zaljubljenik u robotiku i osnivač firme CircuitMess. Njegovi proizvodi igrače konzole MAKERbuino, mobiteli MAKERphone te STEMbox funkcioniraju na “uradi sam” principu, prodaju se uz pretplatu, a stekao je i naziv Netflix za robotičare. Njega praktičan rad ispunjava, a proizvodi kod kupaca nastoje osloboditi i potaknuti kreativnost. Oduvijek ste htjeli izraditi npr. svoju DJ miksetu? Svoje poslovanje uspješno širi te je tokom ovoga ljeta ugovorio suradnju s holivudskim studiom Warner Bros.
- Braća Luka (27) i Marko (25) Krčmar su nakon završenog preddiplomskog studija na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu odlučili krenuti u poduzetništvo kako bi napokon mogli u praksi realizirati pregršt vlastitih ideja. Tako je nastala firma LIVMARK d.o.o. koja je već u startu ambiciozno zakoračila u SMART HOME industriju te vrlo brzo uspješno pokrenula svoj brend PAMETNEBRAVE.HR čija rješenja danas koriste iznajmljivači te obitelji diljem Lijepe naše. Par mjeseci od pokretanja firme dočekala ih je pandemija, ali uspješno su je prebrodili adaptiranjem potrebama tržišta. Uz same poslovne aktivnosti braća Krčmar svakodnevno se trude inspirirati naše mlade te kroz vlastito iskustvo ukazati na što bolju praksu i prepreke u pokretanju vlastitog biznisa.
- Dora Maček (22) mlada je modna dizajnerica koja svoj brend, osim završnog proizvoda, bazira na samom procesu stvaranja i izrade, te ga dijeli na društvenim mrežama gdje ima preko 2 mil. pregleda. Na kreativan, zabavan i edukativan način druge uvodi u svoj studio i svijet stvaranja, sve od početnog kroja i prvog šava do posljednjeg detalja. Uz ženstvenu odjeću i njezinu izradu fokus joj je i u motiviranju mladih žena da otkriju svoje talente i darove, slijede svoje snove i budu ono što jesu – jedinstvene i neponovljive.
- Hrvoje Pek (28) osnivač je, vlasnik i CEO tvrtke HiveTech d.o.o. za razvoj i implementaciju softverskih rješenja iz raznih domena. Poslovna strategija i vizija koju provodi u svom svakodnevnom radu pokazala se iznimno uspješnom na globalnom planu te okuplja niz stručnjaka sa zajedničkim ciljem unapređenja kvalitete života u Republici Hrvatskoj i globalnom okruženju putem novih digitalnih rješenja. Do danas je tvrtka rasla van granica Lijepe naše te je u 2021. godini otvorila ured u Dubaiju, UAE. Uz poslovne uspjehe, organizira radionice te ljetnu školu za mlade s ciljem poticanja njihove želje za stjecanjem znanja na područjima koja su u visokoj potražnji na globalnom tržištu rada.
- Martina Bubalo (23) oduvijek je znala da se želi baviti kozmetikom. Kako živi u Kninu, svaki je dan putovala u Srednju strukovnu školu u Šibeniku. Nakon dvije godine rada na moru te u jedne u Kninu, odlučuje se na promjenu – daje otkaz, prijavljuje se na poticaje za samozapošljavanje i otvara vlastiti salon – Kozmetički studio Martina. Želja joj je bila donijeti dašak luksuza i ugodnog ambijenta u paru s kvalitetnim uslugama. Uz to, kontinuirano se obrazuje s novim edukacijama i seminarima te kao ambasador sudjeluje u Bo academy – školi za obrve i trepavice, kao kreator digitalnog i stručnog sadržaja.
- Ante Starčević (27) i najbolji prijatelj Tino Vrbanović (28) 2016. godine odlučuju pokrenuti Hodajuće reklame. Do tada su skupljali iskustvo: Ante je tijekom srednje škole radio branding i web dizajn za klijente, a Tino je tijekom studija agronomije u agencijama i retail tvrtkama dolazio i do pozicije voditelja. Većina njihovih prijatelja i suradnika je bila skeptična prema ideji, ali nakon određenog vremena velikom upornošću i prirodnim rastom kroz metode pogrešaka i ispravaka ostvaruju odlične rezultate. Veliki oglašivači prepoznaju njihovu uslugu i proizvod, a danas su se proširili i na ostala europska tržišta i konstantno razvijaju nove i inovativne proizvode kojima će oglašavanje biti lakše i pristupačnije.
Na sljedećim poveznicama saznajte više o samom 9. Tjednu SSMH: Danas do sutra i Donatorskoj večeri SSMH.
Glasajte, pridružite nam se na Donatorskoj večeri i saznajte tko je najbolji mladi poduzetnik 2021. godine.
Veselimo Vam se!