Svjetski savez mladih Hrvatska (SSMH), osluškujući potrebe mladih u Hrvatskoj, prepoznao je problem nekvalitetnog izvještavanja o problemu nezaposlenosti mladih u medijima. Mladi koji se suočavaju sa statusom nezaposlenja, u medijskom prostoru nerijetko su prikazani kao statistički alarmantna, ali i pasivna društvena skupina. Uz to, prevladava model prebacivanja medijske odgovornosti problema nezaposlenosti na javne vlasti, pri čemu je uočljiv nedostatak istraživačkog znanja medijskih djelatnika o načinima podizanja vidljivosti problema mladih.
Kao odgovor na taj problem SSMH je osmislio projekt “mimladi.hr – novo lice naslovnice” kojim se, uz partnere Filozofski fakultet Osijek i udrugu Generacija.hr – Udruga za promicanje medijske kulture, međugeneracijske solidarnosti i zaštite prava mladih, obitelji i umirovljenika, prijavio na natječajni poziv Mediji zajednice Ministarstva kulture i medija. Projekt je odobren i sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. u iznosu od 800.070,02 HRK, dok cjelokupna vrijednost projekta iznosi 941.258,85 HRK
Cilj projekta ‘mimladi.hr – novo lice naslovnice’ jest stručnim edukacijama osposobiti medijske djelatnike koji će stručnim i kvalitetnim medijskim objavama podići svijest o problemima, potrebama i mogućnostima mladih te im pomoći pri zapošljavanju.
Stručne edukacije s područja novinarstva održali su profesori s Filozofskog fakulteta Osijek. Njihovo bogato iskustvo u radu s mladima te znanstveni radovi u kojima su se bavili ponašanjem mladih na internetu, uvelike su pomogli medijskim djelatnicima shvatiti ponašanje mladih na internetu. Rezultati istraživanja o informacijskim potrebama mladih koje je provedeno u sklopu projekta također su bili jedan od temelja stručnih edukacija. Medijski djelatnici ocijenili su kvalitetu stručnih edukacija s područja novinarstva ocjenom 4,38 od mogućih 5, a jednakom ocjenom ocijenili su i stručnost predavača.
Drugi dio stručnih edukacija s područja suvremenih medija održao je Mario Glasnović iz tvrtke EDUKOS – Centar znanja d.o.o.. Kao osoba koja se bavila novinarstvom, marketingom i suvremenim medijima, na zanimljiv i dinamičan način prenio je svoja iskustva iz prakse. Medijski djelatnici naučili su kako sadržaj prilagoditi i plasirati mladima te kako koristiti komunikacijske kanale koje danas mladi svakodnevno koriste. Kvalitetu edukacija medijski djelatnici ocijenili su s ocjenom 4,55 od mogućih 5, dok su stručnost predavača ocijenili s visokih 4,68 od 5.
Nakon završenih stručnih edukacija, medijski će djelatnici od kolovoza 2021. do srpnja 2022. godine pisati o temi nezaposlenih mladih. Kroz edukacije i radionice medijski djelatnici stekli su nova znanja i usavršili vještine istraživačkog novinarstva koje će koristiti u pisanju članaka i snimanju podcasta. Tako će se poboljšati kvaliteta medijskog izvještavanja te podići svijest o problemu nezaposlenosti mladih, a otvaranje prostora za dijalog i poticanje konstruktivne javne rasprave pomoći će njihovu (re)integraciju u društvo. Sav medijski sadržaj bit će objavljen na web stranici zaposljavanje.mimladi.hr, a stranica će uskoro biti dostupna javnosti.
Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost Svjetskog saveza mladih Hrvatska.