mimladi

Ooo, ljeto nam se vratilo. Ooo ljeto nam se vratilo u grad. – stihovi grupe Animatori vrte se na gramofonskoj ploči jedne vruće ljetne noći s terase kafića na kojoj ljudi ispijaju osvježavajuća pića. Podsjeća li vas ovo na neka prošla vremena? Vjerujem da podsjeća i da razmišljate da ste imali takva ljeta bez društvenih mreža i tolike tehnologije te da ste jednostavno uživali u trenutku …

Na sreću, danas se na velika vrata vraćaju gramofoni, gramofonske ploče, kazete i radio prijemnici, polaroid i film fotoaparati, kućanski aparati starinskog izgleda te odjevni predmeti koji su nekada bili „in“.

U području glazbe, gramofoni i gramofonske ploče doživljavaju svoj velik povratak. Svi pokušavaju nabaviti gramofon po povoljnijoj cijeni jer su zapravo skupocjeni. Također, ploče imaju vrtoglavo visoke cijene, ali po povoljnim se cijenama, na raznim buvljacima, mogu lako nabaviti rabljene. Taj osjećaj kada pustite ploču na gramofonu je čudesan. Pjesmu koju inače slušate na Youtubeu doživite na potpuno novi način i u duhu vremena kada je napisana. Zvuk je potpuno čist i bez reklama ili oglasa. Zvuči primamljivo?

FOTO: Unsplash

Nadalje, veliki su hit fotoaparati na film (čak sam i sama nedavno nabavila dva takva). Vrlo vjerojatno je da ih ljudi vole zato što su praktični i imat će uspomene u fizičkom obliku, a ne samo u mobitelu. Prednost ovakvih fotoaparata je da s njima slikate samo najbitnije zato što ne želite film potrošiti na primjerice 20 slika jednog oblaka.

FOTO: Unsplash

Moda je područje u kojemu trenutno vlada retro. Većina odjevnih komada koji su u trendu nosili su naši roditelji (ako su vam sačuvali nešto, pravi ste sretnici). Šetajući gradom možete vidjeti da se nose haljine na preklop, majice sa „puf“ rukavima, trapezice, svilene marame, platforme, espadrile, dugački šosevi s raznim dezenima. Svi žele barem jedan od ovih komada imati u svom ormaru kako bi bili „retro moderni“.

Također, razne tvrtke koriste popularnost retro stila za reklamiranje svojih proizvoda. Primjerice Ledo je pokrenuo natječaj u kojem ste mogli glasati koji sladoled želite da se vrati te je na kraju izabran Bubi. Nadalje, reklama za sladoled Quattro napravljena je u retro slastičarnici te su glumci u reklami odjeveni u pin up stilu. Nedavno je Munchmallow odlučio svojih 40 godina postojanja proslaviti u retro izdanju. U skladu s time, organiziran je natječaj na kojemu možete osvojiti poseban retro poklon i povodom 40 godina pakiranje za čokoladice napravljeno je u obliku kazete.

FOTO: Unsplash

Smatram da je pozitivan povratak retro stila zato što mi, koji nismo mogli primjerice slušati gramofon na terasi kafića, šetati u haljinama na preklop i stvarati uspomene polaroidom, sada to možemo! Međutim, problem je pomodarstvo, odnosno vođenje za trendovima. Mnogi žele odjevne komade ili predmete iz toga doba samo zato što su trenutno popularni, a kada njihovoj popularnosti dođe kraj onda će ih zamijeniti onim što će sljedeće biti „in“.

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.