mimladi

Upoznajte Pisalicu – spoj kreativnosti i inovativnosti u digitalnom marketingu

Razgovarali smo s Andrejom Rambrot Malenica, osnivačicom kreativne digitalne agencije Pisalica koja se sa svojim tadašnjim dečkom, a današnjim suprugom Antom (ujedno i suvlasnikom Pisalice) odlučila na riskantan pothvat realizacije jedne „lude“ ideje.

Naime, Andreja je započela potragu za poslom nakon uspješno završenog studija kroatistike i komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Međutim, razdoblje u kojem je ta potraga započela upravo je ono nakon velike gospodarske krize 2008. godine i mogućnosti za zaposlenje su bile vrlo ograničene.

FOTO: privatna arhiva; Pisalica

 

Radila sam tada na programu Stručnog osposobljavanja za rad bez zasnivanja radnog odnosa za 1.600 kuna, kasnije sam radila na programu Javnih radova, da bih tek nakon puno volontiranja i povremenih angažmana na raznim filmskim festivalima dobila „normalan posao“. Promijenila sam nakon toga nekoliko pozicija, osjetila kako je to raditi u privatnom sektoru, javnom sektoru, ali i u organizacijama civilnog društva. Nisam bila zadovoljna, nešto je nedostajalo.

No shvatila sam na tom putu da mogu unovčiti svoju nadarenost i strast prema pisanju i to kroz marketing. Tako sam se uspjela zaposliti i u jednoj marketinškoj agenciji, a kroz rad u toj agenciji potvrdila sam sama sebi da je to smjer u kojem želim nastaviti graditi svoju karijeru. Sva radna mjesta nakon toga bila su vezana za digitalni marketing, sve dok u jednom trenutku nisam shvatila da imam dovoljno znanja i iskustva i umjesto da ostvarujem tuđe snove, pokušam ostvariti svoj san – pokrenuti agenciju.

Ta naizgled „luda“ ideja bila je osnivanje kreativne digitalne agencije, a Andreja ističe kako joj je velika podrška bio i njezin sadašnji suprug Ante koji se također bavi marketingom. No, što je zapravo Pisalica?

Po meni je Pisalica zapravo mali tim mladih, hrabrih, ambicioznih i vrlo kreativnih osoba koje se trude ponuditi klijentima uslugu od pet zvjezdica. Osim kvalitete i kreativnosti, glavne  vrijednosti koje njegujemo u Pisalici još su: edukacija, inovativnost i proaktivnost.

Posao u agenciji je takav da zahtijeva stalno učenje i konstantnu proaktivnost, a želite li biti ispred konkurencije, onda svakako i inovativnost. Danas u Hrvatskoj ima jako puno digitalnih agencija i nažalost su sve više-manje jednake, usudila bih se reći dosadne. Također primjećujem da se premalo vremena posvećuje komunikaciji s klijentima i kreiranju novih inovativnih ideja. Mi težimo da budemo drugačiji u tome.

Na samim počecima rada Pisalice, u ponudi su bile usluge poput pisanja tekstova za web (content) i reklame (copywriting), izrade web stranica, oglašavanje na društvenim mrežama i tražilicama (Google Ads). Danas njihov opseg rada uključuje i edukacije, dizajn te brendiranje.

U vrijednom timu Pisalice, troje radnika je zaposleno na puno radno vrijeme, a trenutno su u potrazi za dizajnerom koji bi se pridružio uspješnom trojcu. Budući da su mali tim, često se dogodi da rade više vrsta poslova. Međutim, generalna raspodjela posla izgleda tako da kolegica piše tekstove i kreira sadržaj za društvene mreže, kolega Ante vodi brigu o oglašavanju i tehničkim poslovima vezanim za izradu web stranice, a Andreja se uz pisanje bavi i strateškim dijelom poslovanja, ali i pisanjem projekata i edukacijama. „Prošireni“ tim kontinuirano čini još desetak osoba, kao što su knjigovođa, dizajnerica, prevoditelji i kreatori sadržaja.

Zamolili smo Andreju da s nama podijeli jedan od izazova s kojima se ona i njezin tim susreću u svom poslovanju, a ona ističe nešto što primjećuje kod većine klijenata s kojima tim Pisalice surađuje:

Nažalost, mnogi ne znaju pisati dobre poslovne mailove i to onda dovodi do pogrešnog ili nepotpunog razumijevanja poruke koju žele prenijeti. Skrećem vam pažnju na to, jer izuzetno je važno u pisanoj komunikaciji misli sažeti po „točkama“, a također biti jasan, konkretan i pisati bez okolišanja. Kada pišete poslovni e-mail, pazite na to da se niti jedna rečenica ne može protumačiti dvosmisleno i obavezno navedite radnju koju želite da primatelj e-maila napravi kao idući korak.

 

FOTO: privatna arhiva; Pisalica

S obzirom na široki spektar interesa i bogato iskustvo rada na raznim područjima koje Andreja ima, zanimalo nas je u čemu danas pronalazi zadovoljstvo tijekom rada u Pisalici. Andreja ističe da je to upravo nepredvidivost jer ne možete pretpostaviti tko će vam se od klijenata javiti i koje će usluge tražiti. Osim toga, Pisalica je mjesto na kojem ona napokon može u potpunosti razvijati svoju kreativnost te, kako kaže, „ispuniti svoje snove i viziju poslovanja, igrati se poput djeteta.“

Međutim, svjesna je i brojnih izazova s kojima se poduzetnici u Hrvatskoj svakodnevno suočavaju:

S druge strane, najteže mi pada to što je Hrvatska izuzetno nepovoljno područje za razvijanje bilo kakvih ideja. Porezi i svi ostali mogući nameti su vrlo visoki. OK, u nekim zemljama poput Danske također su porezi visoki, no tamo dobijete sve što vam treba, a kod nas se borite kako sami znate i umijete. Također, teško je boriti se sa stigmom da su poduzetnici lopovi, a nažalost nas se tako najčešće naziva u medijima, i to od strane pogodite koga, ljudi koji rade u državnim službama. Naravno da u svakom polju žita ima i ponekog kukolja, to ne osporavam, ali želim naglasiti da oko 90% poduzetnika u Hrvatskoj čine mikro i mala poduzeća, odnosno poduzeća koja imaju do 10-ak zaposlenika i koja jedva guraju iz mjeseca u mjesec.

Što se usluga koje Pisalica nudi tiče, najpopularnija je usluga pisanja kreativnih tekstova za web stranice, a to je upravo ono zbog čega je Pisalica izrasla u prepoznatljivi brend kojim se danas može pohvaliti. Osim toga, tražene su i usluge oglašavanja na društvenim mrežama te edukacije. Kada su edukacije u pitanju, osim klasičnih za širu javnost, često rade i takozvane in-house edukacije. Takva vrsta edukacije uključuje odlazak u neko poduzeće u kojem educiraju tim toga poduzeća. Andreja ponosno ističe kako je interes renomiranih firmi za takav segment njihovog poslovanja sve veći i veći.

S obzirom na dugogodišnje iskustvo i znanje, zamolili smo Andreju da uputi neku poruku mladim poduzetnicima koji razmišljaju o realizaciji nekih svojih naizgled „ludih“ ideja:

Ako imate osjećaj da biste nešto (što god to bilo) trebali pokrenuti, navalite. No pazite se jedne zamke! Rad na svojim projektima vuče za sobom izuzetno veliku odgovornost (za sebe i za druge). Imat ćete divnih dana i imat ćete dane kada ćete htjeti odustati. Divne dane slavite, a tijekom ovih loših učite, ojačajte i izvucite još malo motivacije za dalje. Neću vas lagati, poduzetništvo nije za svakoga. Na kraće radno vrijeme i na hrpu love možete zaboraviti, barem u početku. No ako ste dovoljno uporni i vjerujete u sebe, uspjet ćete prije ili kasnije, vjerojatno već unutar prvih pet godina poslovanja. Znate kako kažu, strpljen-spašen!

_________________________________________________
FOTO (naslovna slika): privatna arhiva; Pisalica

 

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.