Zbog potrebe držanja fizičke distance zračni prijevoz je gotovo potpuno nestao. Krajem drugog, te početkom trećeg i četvrtog mjeseca, kada se virus u svom prvom valu (nažalost izgleda ne i posljednjem) počeo širiti svijetom, avio promet potpuno je prekinut. Kako se epidemiološka slika poboljšavala, tako su i avioni počeli uzlijetati, ali to još uvijek nije niti približna slika kakva je bila u pretpandemijsko vrijeme. Nemogućnost držanja fizičke distance tijekom puta avionom natjerala je aviokompanije na brza, nekada kreativna, pa čak i bizarna rješenja. Ono što se u većini kompanija ustalilo jest ostavljanje srednjeg sjedala praznim kako bi se stvorio slobodan prostor između putnika. Time kapacitet aviona automatski postaje manji, a logika nalaže da karte onda moraju poskupiti. Skuplje karte znače manju pristupačnost usluge tržištu široke potrošnje, a to automatski rezultira manjim brojem ljudi koji će si moći priuštiti skuplju kartu, odnosno manje ljudi koji će se uopće odlučiti krenuti na put. Ova opcija u kojoj se govori o skupljima kartama trenutno zapravo predstavlja najbolji mogući scenarij. Tko može sa sigurnošću reći da ponovno neće doći do zatvaranja zračnog prometa. Nažalost, u ovom trenutku, nitko!
2. Kruzeri
4. Problem turizma kao grane gospodarstva
Kako se hrvatski turizam nosi s korona krizom?
Kako bismo konkretno dočarali što se s turizmom u Zagrebu dogodilo iznijeti ću sljedeće podatke koje se mogu pronaći na službenim stranicama grada Zagreba. U odnosu na svibanj 2019., u Gradu Zagrebu ostvareno je 96,5% manje dolazaka i 93,4% manje noćenja turista. Domaći turisti, u svibnju 2020., ostvarili su 3,5 tisuća dolazaka i 7,9 tisuća noćenja, što je pad dolazaka za 82,1% i pad noćenja za 77,9% u odnosu na svibanj 2019. Strani turisti, u svibnju 2020., ostvarili su 1,7 tisuća dolaska i 9,1 tisuću noćenja, što je pad dolazaka za 98,7% i pad noćenja za 95,9% u odnosu na svibanj 2019. Ako uzmemo u obzir da Zagreb nema more i da ga toplo vrijeme i brčkanje u Jadranu ne može spasiti, onda su razmjeri katastrofe jasni.