Chatbot je vrsta programa dizajnirana za komunikaciju s ljudima. Može se smatrati kao interaktivna baza podataka u kojoj korisnik može pronaći općenite odgovore o određenoj temi. Program radi na takvom principu da korisnik pošalje svoj upit, a chatbot automatski u svojoj bazi podatak traži i nudi odgovor. Prednost chatbota je da u bilo koje vrijeme, bez potrebe za stručnjacima u podršci, ponudi odgovor na postavljeni upit. Korisnik se može informirati o temi koja ga zanima prije negoli kontaktira stručnjaka te tako dobiti najvažnije informacije. Chatbot je odlična alternativa u informiranju kada se uspostave najčešća pitanja i odgovori vezana za temu jer nudi odgovore brzo i efikasno.
Aktualan chatbot „Andrija“ je stručnjak za korona virus, a ime je dobio po ocu preventive dr. Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva primijenjene diljem svijeta. Glavni cilj chatbota „Andrija“ je kroz razgovor napraviti brzu procjenu i pretpostaviti koliko je vjerojatno da sugovornik ima korona virus te mu izdati korisne upute i važne telefonske brojeve. Građani korištenjem Andrije pomažu u njegovom razvoju i on je prvi digitalni asistent Vlade Republike Hrvatske.
Postoje dvije vrste chatbota, prva vrsta funkcionira po logičkim pravilima i može odgovoriti samo na određene upite, a drugi tip funkcionira pomoću umjetne inteligencije i postaje pametniji što više razgovora provede. Danas su dostupni mnogi alati koji pomažu u izgradnji chatbota pa ako vas interesira možete napraviti svoj na stranicama poput: Facebook Messenger, Meokay, Telegram, ChattyPeople…
Chatbotovi pomažu i tvrtkama da ustanove potrošačke potrebe i trendove te tako ostvare veći profit. Chatbot je zapravo alat korisničke službe i najbolje ga je koristiti kod općih upita i generalnih informacija. U slučaju konkretnih informacija koje vas zanimaju o određenoj temi chatbot ne može zamijeniti ljudsku interakciju.