Petra Sušanj je rodom iz Ogulina, a po zanimanju je vizažistica i dizajnerica ručno rađenih The Brush Stash kistova – prvog hrvatskog brenda luksuznih kistova za šminkanje, koji se proizvode čak u Japanu. Nakon srednje škole otišla je na fakultet u Zagreb i ostala u njemu živjeti. Šminkanjem se profesionalno bavi posljednjih osam godina. U zadnje tri godine, intenzivno je radila na ostvarenju dugogodišnjeg sna – kreiranju vlastitog brenda kistova koji su ručno rađeni u svjetskoj prijestolnici tog predivnog zanata – japanskom gradiću Kumanu.
Od čega je sve počelo, koja ti je bila osnovna ideja i nit vodilja kroz rad?
Sve je počelo još u mom djetinjstvu, budući da sam od malena zaljubljena u crtanje i slikanje. Oduvijek sam obožavala likovno izražavanje, a od samog početka najviše sam voljela raditi portrete. Drugi motivi mi nisu bili toliko zanimljivi, niti su mi predstavljali dovoljno velik izazov kao ljudsko lice. Svaki pokušaj da ga vjerno prenesem na papir predstavljao mi je veliki izazov, a svaki novi uspjeh u tome donosio mi je ogromno zadovoljstvo. Taman u vrijeme kad sam se intenzivnije počela baviti portretima, proradila je i ljubav prema dekorativnoj kozmetici i razvila se kao prirodna “nadogradnja” ljubavi prema crtanju. Samo što sam papir i platno zamijenila pravim, 3D licem.
Osim umjetničkog i kreativnog aspekta koji me ispunjavao, šminkanje me dodatno iznenadilo i osvojilo budući da sam kroz interakciju s klijentima iz prve ruke imala priliku vidjeti koliko jedna površna stvar poput šminke (koju na kraju dana ispiremo s lica) može imati velik efekt na samopouzdanje, transformirati kompletno raspoloženje osobe te dubinski promijeniti energiju i tijek čitavog dana koji pred klijentom leži.
Šminka svakako jest površna stvar, ali je u ljudima sposobna izazvati izuzetno duboke emocije, i to je ono što ovaj posao čini toliko zanimljivim. Ponekad je dovoljno svega par poteza kistom da potpuno promijenite nečije raspoloženje. Inače volim ljude i obožavam kad nekog mogu učiniti sretnim, tako da s nestrpljenjem čekam svaki trenutak na kraju šminkanja te uživam u izrazu sreće na licima klijenata kad se pogledaju u ogledalo. To je jedan izuzetno intiman i pozitivan aspekt mojeg posla koji me strašno ispunjava i mislim da mi nikad neće dosaditi. Moj primarni posao nije da ljude šminkam, već da ih razmazim i činim sretnima – to je glavna misao i nit vodilja koja se proteže kroz moju vizažističku karijeru i kroz moj brend kistova.
Na koje si sve poteškoće naišla? Jesi li koji put bila pred odustajanjem?
U procesu razvoja svog brenda, naišla sam na sve klasične poteškoće s kojima se susreće svatko tko od nule pokuša stvoriti nešto novo i unikatno – pogotovo ako si od početka i bez kompromisa zacrta najvišu svjetsku kvalitetu koja za sobom povlači niz logističkih problema, kao što su proizvodnja na drugom kraju svijeta, u zemlji u kojoj ne poznajem niti jednu jedinu osobu jer se, igrom slučaja, baš tamo proizvode najbolji kistovi na svijetu. Poteškoća je bilo previše da bih ih sve nabrojila – od tipičnih birokratskih zavrzlama do loših razdoblja kad se čini da radiš kao konj preko svih granica uobičajene iscrpljenosti, a kraj se nikako ne nazire ili uporno “izmiče” sve dalje i sl. I da, naravno da sam nekoliko puta mislila da više ne mogu i u nekoliko navrata mi se činilo da je sve izgubljeno. Međutim, po prirodi sam takva da (dugoročno) ne odustajem kad si nešto zacrtam – kad me obuzme očaj, obično mi treba jedan dan da se isplačem, prespavam i idući dan krećem dalje, smišljati rješenja i gurati naprijed. A kao što svi znamo, nije bitno koliko puta padneš, sve dok se možeš ustati samo jednom više od toga.
Otkuda ti inspiracija za naziv The Brush Stash?
Naziv brenda osmislila sam odavno – puno prije nego što sam znala da ću jednom imati svoje kistove, a inspiracija je bila moja osobna ogromna kolekcija kistova kojima sam bila opčinjena, a koje sam u šali zvala moj “THE stash”. To možete vidjeti i po blogu kojeg sam počela pisati 2014., a koji se od početka zvao upravo The Brush Stash. Naime, od malena sam bila opsjednuta s kistovima i ostalim alatima za slikanje i crtanje, a kad sam se zaljubila u makeup, počela sam opsesivno proučavati i tražiti najbolje od najboljih i među kistovima za šminkanje. I tako sam vrlo brzo skupila ogromnu kolekciju te u procesu otkrila japanske kistove koji su kvalitetom zaista u zasebnom rangu. Većina komercijalnih kistova (uključujući i kistove većine high end kozmetičkih brendova) se realno ne mogu uopće mjeriti s ručno rađenim kistovima iz Kumana. Kad sam prije nekoliko godina u glavi prelomila ideju da ću zaista krenuti u realizaciju svog dugogodišnjeg sna – stvaranje vlastitog brenda kistova – znala sam da savršeno ime već imam jer – if it ain’t broken, don’t fix it!
Što te potaknulo na dizajniranje vlastitih kistova i zašto baš Japan?
Od početka sam znala da ću svoje kistove raditi jedino i isključivo u Japanu. Inače čvrsto vjerujem, te se u životu generalno vodim mišlju da je kvaliteta uvijek važnija od kvantitete. Ne volim gomilati stvari i radije imam jednu koja je super kvalitetna, napravljena da traje i koja bez iznimke savršeno funkcionira, nego deset stvari koje su mi prosječne. A budući da najkvalitetnije kistove na svijetu rade upravo artizani iz japanskog gradića Kumana, dileme nije bilo – morala sam ih uvjeriti da moju viziju provedu u djelo – ili oni, ili nitko.
Moju prvu kolekciju kistova za oči inspirirale su moje klijentice. Naime, kroz brojne edukacije za osobne potrebe s mnogima od njih, shvatila sam da prosječnoj korisnici šminke najveći problem najčešće predstavlja šminkanje očiju. Osim toga, vrlo često bih čula primjedbe kako ih kistovi za oči koje imaju doma grebu, pa zato odustaju od šminkanja očiju i nevoljko se zadovoljavaju samo nabacivanjem maskare i rumenila. A budući da osobno obožavam šminkati oči i smatram ih našim najvećim blagom u neverbalnoj komunikaciji s okolinom, odlučila sam prvi set kistova napraviti tako da maksimalno iskombiniraju sve bitne prohtjeve mojih klijentica te odjednom riješe sve probleme s kojima se gotovo sve žene susreću prilikom šminkanja očiju.
The Brush Stash kistovi ujedinjuju maksimalnu učinkovitost, jednostavnost i funkcionalnost tijekom procesa šminkanja s najluksuznijim, najnježnijim i najugodnijim iskustvom korištenja. Spoj svih navedenih karakteristika izuzetno je teško postići u praksi – obično pati ili funkcionalnost, ili nježnost – jedno nauštrb drugoga. Ja sam si od početka zacrtala da ne želim kompromise i nisam stala dok kroz masu prototipa na kraju nismo postigli moju početnu viziju. Glave kistova su napravljene od najvišeg razreda izuzetno tanke i svilenkaste kozje saikoho dlake koja u svojim svojstvima kombinira nevjerojatnu nježnost s više nego dovoljno velikim otporom koji je potreban kod blendanja sjenila. Osim toga, u The Brush Stash kistovima nalazi se i puno više dlake nego u prosječnim kistovima slične vrste i namjene tako da posao obavljaju brže i učinkovitije te su zaista unikatni u karakteristikama koje objedinjuju. Drške su napravljene od japanskog javora i bojane s dvostrukim efektom gradijenta plave boje u crnu, koji simbolizira plavetnilo našeg Jadranskog mora i prelazak u tamniju nijansu s porastom dubine. Ime brenda i nazivi pojedinačnih kistova ispisani su srebrnom bojom koja predstavlja mreškanje i svjetlucanje površine mora te pjenu valova.
Kome su The Brush Stash kistovi namijenjeni?
Namijenjeni su apsolutno svima – od profesionalaca koji žele samo najbolje za svoje klijente do početnika koji žele unaprijediti svoje makeup vještine i početi graditi super kvalitetnu kolekciju kistova uz koje više nikad neće poželjeti koristiti niti jedne druge. The Brush Stash kistovi će posebno oduševiti one s osjetljivom kožom, koje većina mainstream kistova grebe. Osim toga, osvojit će i sve one koji nemaju previše vremena za makeup, ali ipak svako jutro žele brzinski nabaciti malo šminke budući da zbog pažljivo dizajniranog oblika i luksuzne punoće isti posao obavljaju puno brže (a istovremeno neusporedivo nježnije).
Kada i iz čega se razvio brend The Brush Stash i u što je izrastao do danas?
The Brush Stash brend se razvijao u posljednjih nekoliko godina – u početku isključivo iz moje mašte, budući da kao ogromni zaljubljenik u kistove već godinama sanjam o svojoj vlastitoj kolekciji. Ono što je nastalo u glavi, skicirala sam i prenosila na papir (jer papir, kako kažu, sve trpi). Beskrajna promišljanja i skiciranja rezultirala su konkretnom vizualnom idejom moje željene kolekcije. Sve je krenulo kao apstraktna misao (kao i svaka ideja), a mukotrpnim radom u praksi tijekom posljednjih par godina, san se napokon pretočio u stvarnost. Danas The Brush Stash stoji uz bok s najkvalitetnijim svjetskim brendovima kistova za šminkanje, a nevjerojatno sam ponosna što se time i naša Hrvatska našla u izuzetno ekskluzivnoj grupici zemalja koje imaju svoj brend kistova ručno napravljenih u Japanu.
Kao mlada i ambiciozna poduzetnica što smatraš da je potrebno mladoj osobi da bi uspjela svoje snove i ideje konkretizirati?
Potrebno je nevjerojatno puno upornosti, fokusa, rada i truda. Ako samo jedno od navedenog fali, uspjeh je jako, jako upitan. Jedno bez drugog ovdje jednostavno ne ide. Ovo možda zvuči kao floskula, ali je, na veliku žalost svih nas, istina. A da se izrazim malo konkretnijim rječnikom – ako planirate pokrenuti svoj posao u Hrvatskoj, naoružajte se s jako, jako puno strpljenja u kombinaciji s upornošću, koja je ključna za sve (prije svega zbog izuzetno komplicirane birokracije).
Ako imate neku veliku ljubav koju želite pretvoriti u posao – nešto što vas pokreće i o čemu sanjate – aktivno razmišljajte o tome puno i često. Razvijajte tu ideju sami sa sobom – pišite o njoj, zapisujte natuknice, razradite dugogodišnji “plan akcije”. Vidjet ćete da se, iako se u početku možda čini tako daleko i nerealno, ideja počinje razvijati ako o njoj samo pišete (kamoli nešto više). Ako imate smisla za likovno izražavanje, osmislite si logo (ili barem pokušajte)! Potrudite se osmisliti originalan i prepoznatljiv naziv brenda, razmišljajte kako biste ga prezentirali i uklopili u cijelu priču. Razmislite koji vam oblik oglašavanja najbolje odgovara – napravite stranice na društvenim mrežama gdje besplatno možete prezentirati svoje ideje i krenuti s oblikovanjem svog brenda. Pišite blog – potencijalnim klijentima ponudite neki koristan sadržaj! A kad ideja dođe bliže razini ostvarenja, razmislite i o poslovnom aspektu svega. Istražite koji oblik poslovanja najbolje odgovara vašoj ideji i vašem brendu – za ovo najtoplije preporučujem da navratite ili se javite u Plavi Ured (poduzetnički centar Grada Zagreba) – tamo možete saznati sve što vam može zatrebati.
I ono najvažnije što prethodi svemu navedenom – usudite se sanjati jer, zapamtite – najveća postignuća u ljudskoj povijesti na početku su bila samo lude ideje u nečijoj glavi!
I na kraju, gdje te ljudi mogu pronaći, kupiti tvoje kistove i pratiti tvoje radove?
The Brush Stash kistove možete kupiti na The Brush Stash web shopu, a mene i moje radove možete pronaći na The Brush Stash blogu, The Brush Stash Facebook stranici ili The Brush Stash Instagramu!