mimladi

Lana Kotlo o prevenciji uspavljivanja publike

U srijedu (18. prosinca 2019.) je u Centru za mlade grada Zagreba održana radionica pod nazivom „Pljesak molim!-Kako održati prezentaciju?“ koja je trajala od 18:30 do 20:30. Radionicu je vodila Lana Kotlo koja aktivno volontira na više mjesta: Nacionalni pozivni centar za žrtve kaznenih djela i prekršaja, Plavi telefon, Hrvatsko debatno društvo. Lana je ujedno i 2015. sa svojim timom pobijedila na državnom natjecanju u debati. Sudionici su na početku radionice bili pozvani reći nekoliko rečenica o sebi i što ih je motiviralo na sudjelovanje. Lana Kotlo se predstavila nakon njih i započela edukaciju o elementima loše i kvalitetne prezentacije.

ESTETIKA U PREZENTACIJI

Kao uvod u temu dizajna prezentacije, sudionici su dobili zadatak prepoznati loša obilježja slajdova od dvije različite PowerPoint prezentacije (PPT). U zadatku koji je slijedio, sudionici su trebali odrediti za koju temu bi koristili nekoliko dizajna koje je Lana pokazala. Pomoću te aktivnosti, ona je ukazala na to da se kod dizajna mora voditi računa i o emocijama. Lana kaže da je važno kako se osjećamo kad gledamo određeni dizajn. Naravno, kad se govori o dizajnu prezentacije, nije se izbjegla tema fonta. Lana je uputila sudionike da ne koriste fontove koji će pridobiti više pozornosti od samog sadržaja prezentacije te je naglasila da preporučuje izbjegavati font comic sans.

PRIPREMA I IZLAGANJE PODATAKA

Kod pripreme podataka, prva stavka koju je Lana naglasila je da treba navoditi reference. Govorilo se i o izvorima za pretraživanje podataka te su tu sudionici međusobno podijelili svoja iskustva pretraživanja podataka. Na radionici se također raspravljalo o odnosu profesionalnosti i autentičnosti, a Lana je otvorila tu raspravu pitanjem o tome je li bolje govoriti standardnim jezikom ili ne. Kao važan dio pripreme, Lana je navela vježbanje izlaganja. Jedan od načina vježbanja koji je navela jest snimanje jer se poslije u snimci može vidjeti na čemu još treba raditi. „Važno je gledati, analizirati, osvijestiti (…)“-kaže Lana te naglašava da je za kvalitetno prezentiranje potrebno ne samo vježbanje već i vrijeme. Govorilo se i o tome kako izlagač treba izgledati za prezentaciju. Lana je istaknula da se moramo pitati koju poruku želimo poslati svojim izgledom. Sudionike je zamolila da prokomentiraju  njezin outfit i kažu što misle da je ona svojim izgledom htjela postići.

Lana se dotakla i straha od javnog nastupa te je sudionicima pokazala dvije vrste tehnika za  opuštanje. Prva vrsta tehnike se odnosila na vježbe za disanje, a druga na opuštanje pomoću zamišljanja određenih situacija. Svaka situacija bi započela napetošću, a završila mirom.

PROBUDI PUBLIKU

Lana, kao jednu od potencijalnih metoda za uključiti publiku, predlaže uvođenje rasprave te naglašava da izlagač ne smije tada iznositi svoj stav jer će se onda dio publike koji se sa izlagačem ne slaže osjećati loše i drugi put se neće htjeti izjasniti. Još jedna metoda za aktivaciju publike koju navodi Lana je kviz. Preporuča ga za početak tako da se publika ne osjeća kao da je na ispitu. S obzirom na to da je pažnju lakše pridobiti sa izazovima nego bez njih, Lana kaže da je dobro dati publici i neki zadatak u kojemu oni moraju riješiti određeni problem. Šokantne izjave također mogu doprinijeti kvaliteti prezentacije i najbolje ih je staviti na početak da se publiku zainteresira za temu. Naravno, Lana nije izostavila humor kao adut kvalitetne prezentacije.

ZAKLJUČNA RASPRAVA RADIONICE

Sudionici su krenuli s pitanjima za Lanu, a jedno od pitanja je bilo: „Kako se nositi sa demotivacijom kod izlaganja kojeg moraš napraviti, a želiš da bude dobro?“. Lana je odgovorila da bi bilo dobro u tom slučaju staviti na papir sve razloge zbog kojih želimo napraviti dobru prezentaciju te na taj način razviti motivaciju. Sudionici su se nakon zaključne rasprave razišli obogaćeni novim uvidima o tome kako održati prezentaciju bez uspavljivanja publike.

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.