mimladi.hr - novo lice naslovnice - novi ESF projekt Svjetskog saveza mladih Hrvatska

Mimladi.hr | 2 min | 12.11.2020

Svjetski savez mladih Hrvatska (SSMH), osluškujući potrebe mladih u Hrvatskoj, prepoznao je problem nekvalitetnog izvještavanja o problemu nezaposlenosti mladih u medijima. Mladi koji se suočavaju sa statusom nezaposlenja, u medijskom prostoru su nerijetko prikazani kao statistički alarmantna, ali i pasivna društvena skupina. Uz to, prevladava model prebacivanja medijske odgovornosti problema nezaposlenosti na javne vlasti, pri čemu je uočljiv nedostatak istraživačkog znanja medijskih djelatnika o načinima podizanja vidljivosti problema mladih.

 

Kao odgovor na taj problem SSMH osmislio je projekt mimladi.hr - novo lice naslovnice kojim se, uz partnere Filozofski fakultet Osijek i udrugu Generacija.hr - Udruga za promicanje medijske kulture, međugeneracijske solidarnosti i zaštite prava mladih, obitelji i umirovljenika, prijavio na natječajni poziv Mediji zajednice Ministarstva kulture i medija. Projekt je odobren i tako su postali nositelj još jednog projekta sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda.

 

Više o ciljevima ovog projekta i načinu provedbe upitali smo voditeljicu projekta Katarinu Kljajić koja nam je ukratko predstavila projekt:

 

Cilj ovog projekta je edukacijama ojačati kompetencije 15 medijskih djelatnika koji će pisati članke i snimati podcaste na teme koje su mladima zanimljive i korisne. Tako će mladi na našem portalu moći saznati kako sam pokrenuti posao, upoznat će primjere dobre prakse samozapošljavanja te saznati koje su mjere države za zaposlenje mladih osoba. Također, razgovarat ćemo o tome kako poboljšati svoje kompetencije i najbolje se predstaviti poslodavcu. Pisat ćemo i o regionalnim razlikama u ponudi poslova te spremnosti mladih na preseljenje zbog posla. Spomenut ćemo i teme poput perspektive mladih u Hrvatskoj te problematike osnivanja obitelji u uvjetima visoke stope nezaposlenosti što rezultira niskom stopom nataliteta i iseljavanjem. Svemu navedenome uvelike doprinosi neusklađenost obrazovnog sustava i tržišta rada, nedostatak stručnih praksi, korupcija i nepotizam, a u konačnici i trenutna pandemija koronavirusa - stoga ćemo obraditi i ove gotovo neizostavne teme za naše društvo.

 

U sklopu projekta provest će se i online istraživanje koje će pomoći voditeljici projekta i ostalim sudionicima u razumijevanju informacijskih potreba mladih te izazova s kojima se susreću. Rezultati istraživanja usmjerit će medijske djelatnike na konkretne probleme s kojima se mladi danas susreću te će uvelike olakšati da se provedbom projekta odgovori na iskazane potrebe.

 

Također, na našem portalu plasirat će se interaktivna stranica zaposljavanje.mimladi.hr na kojoj će mladi moći pronaći medijske objave na prethodno navedene teme, kao i mnoge druge informacije koje će im pomoći pri zapošljavanju. Želja SSMH je da ovim projektom portal mimladi.hr postane portal na kojem će mladi u Hrvatskoj moći pronaći sve najvažnije sadržaje i mnoštvo korisnih informacija za osobni i profesionalni rast i razvoj.

 

Na upit kako će točno ovaj projekt pomoći nezaposlenim mladima i onima koji o njima izvještavaju, Katarina je odgovorila:

 

Stručnim i kvalitetnim medijskim objavama podići ćemo svijest o problemima, potrebama i mogućnostima mladih te im pomoći pri zapošljavanju.  Kroz edukacije i radionice medijski djelatnici steći će nova znanja i usavršit će vještine istraživačkog novinarstva, čime će se poboljšati kvaliteta medijskog izvještavanja te podići svijest o problemu nezaposlenosti mladih. Otvaranje prostora za dijalog i poticanje konstruktivne javne rasprave pomoći će njihovu (re)integraciju u društvo.

Također, kroz projekt će biti kreiran i izrađen  pozicijski dokument o etici medija i medijskog izvještavanja namijenjen jačanju kapaciteta za rad usmjeren na socijalno uključivanje nezaposlenih mladih te publikacijski priručnik za rad usmjeren na socijalno uključivanje mladih koji se bore s nezaposlenošću. Vjerujemo da će ovi dokumenti na konkretan način pomoći svim medijskim djelatnicima kako bi bolje razumjeli i izvještavali  o svima onima koji u društvu nailaze na prepreke o kojima ne postoji dovoljna razina svijesti i razumijevanja.


Ovaj projekt još je jedan pokazatelj kako Svjetski savez mladih Hrvatska nastavlja pratiti potrebe mladih kako bi odgovorili na njih te tako zajedno stvarali bolje društvo za svakog pojedinca, u kojem se poštuje dostojanstvo svake osobe.


 

Mimladi.hr

Uključi se u rad portala mimladi.hr! Piši o aktualnim zbivanjima u kulturi, poduzetništvu i politici. Raspravljaj o
filozofskim postulatima i pitanjima od javnog interesa. Potiči odlučnost među mladima i pomozi stvarati generacije koje su obrazovane o svijetu oko sebe.

Pročitaj više:

Započeo Probni popis stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2021.

Saznajte najbitnije informacije o početku Probnog popisa stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2021. koji prethodi samom Popisu 2021. i koja je njegova uloga za društvo.

Disruptivni poslovni modeli i njihovi policy problemi

Pojavom novih tehnologija na tržište nadiru i tzv. disruptivni poslovni modeli. Zašto su disruptivni i s kakvim se regulatornim problemima suočavaju? Saznajte u članku.

Očekivanja ubijaju

„Kada imaš očekivanja, pripremi se na razočaranje.“ – Ryan Reynolds

Prilike za mlade u EU - prvi dio

Što članstvo Hrvatske u Europskoj uniji znači za mlade i kakve mogućnosti im otvara? Doznajte u članku! 

Ovaj tjedan u bioetici: 22. 2. 2021. - 28. 2. 2021.

Saznajte više o prvom slučaju eutanazije u Peruu, povećanju medicinski potpomognutih samoubojstava u Švicarskoj te novoj aplikaciji za otkrivanje boli u bolnicama. Također, donosimo i vijesti o uzgoju organoida mozga u laboratoriju te o curenju podataka o zdravlju gotovo 500 000 pacijenata u Francuskoj.

Pero ® – tvrtka koja se bavi proizvodnjom sredstava za čišćenje bez otrovnih kemikalija

pero® je baš za vas ako ste već umorni od sredstava za čišćenje koje imaju štetne sastojke i želite prijeći na proizvode koji neće štetiti vama, vašoj obitelji i prirodi. Više o samome brendu, njihovim proizvodima i o tome kako je sve krenulo, saznajte u nastavku članka. 


Pogledaj još iz povezanih kategorija: