mimladi

Udruga Prisutnost preko dva desetljeća pomaže starijim osobama

Udruga Prisutnost građanska je udruga koja se bavi pružanjem pomoći starijim osobama i osobama s invaliditetom putem telefona i socijalnog uređaja. Preko socijalnog uređaja i telefona osiguravaju pomoć i asistenciju svima kojima je potrebna. 

 

Članovima, starijim osobama i osobama s invaliditetom priključuju socijalni uređaj, a u dojavnom centru u Zagrebu (Jordanovac 110) osiguravaju dežurstvo kroz cijeli dan i noć. Prisutnost osigurava povezivanje i širenje socijalne mreže starijih osoba i osoba s invaliditetom te okuplja i educira volontere koji su voljni svoje vrijeme dati kako bi se povezali i komunicirali sa starijim i nemoćnim osobama. Za mimladi.hr Udrugu Prisutnost predstavili su Krešimir Jegić i Gabrijel Lukač.

 

Kako je nastala Udruga Prisutnost?

 

Udrugu Prisutnost nastala je 1995 godine. Osnovali su s. Antonietta Maria Petrosino i p. Stjepan Kušan SI. Oni su kao voditelji Isusovačkog prognaničkog centra i Zaklade Recobot prvenstveno brinuli o smještaju i skrbi za prognanike i izbjeglice, ali nisu mogli zatvoriti oči pred problemom zbrinjavanja i pomoći osobama koje žive same, a to su najčešće osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom. Zajedno su odlučili osnovati udrugu Prisutnost i kao glavni program Udruge istaknuti 24-satnu pomoć putem dojavnoga centra i socijalnih alarmnih uređaja. Takvi centri duže vremena rade i pomažu po većim gradovima diljem svijeta, a naš centar postavljen je na iskustvu talijanskih i njemačkih centara. 

 

Skupina entuzijasta koji su podržali ideju p. Kušana i s. Antoniette osnovali su udrugu Prisutnost i počeli s traženjem, prikupljanjem kako tehničkih rješenja tako i drugih iskustava o tome kako stvoriti dobar i održiv dojavni centar. Bilo je raznih pokušaja i trud se isplatio. 1999. godine 24-satni centar počeo je s radom i kontinuirano radi do danas.

 

Kako izgleda dežurstvo u dojavnom centru? Koje su obaveze studenata, volontera i radnika u centru i Udruzi?

 

Dežurstvo u dojavnom centru odvija se na način da osoba koja je u centrali, bilo da je student, volonter ili radnik, mora pozorno paziti i javljati se na pozive naših korisnika i, ako je u pitanju neka nezgoda, organizirati im pomoć u što kraćem roku. To je glavna zadaća svih nas koji smo u Prisutnosti. 

 

Nadalje, u skopu 24-satnog dežurstva i mi sami znamo nazvati naše korisnike kako bi malo popričali s njima i ostvarili prisniji i prijateljski odnos, te na taj način učvrstili povjerenje između njih i nas, što je u ovom poslu veoma bitno. 

 

Od ostalih obveza koje možemo navesti je i obvezna edukacija prije početka samog rada/volontiranja u Udruzi. Ona se sastoji od uvođenja osobe u sam posao, upućivanja u tehnička znanja koja su bitna kako bi osoba naučila raditi na našim centralama i programima kojima se služimo u dežurstvu…odnosno, kako bi osoba naučila raditi u našem centru i bez problema mogla preuzeti svu odgovornost dok je u svojoj smjeni.

 

Starijim osobama i osobama s invaliditetom Prisutnost daje pouzdanje i sigurnost. Kakva su iskustva korisnika Udruge Prisutnost i socijalnih uređaja?

 

Svaki korisnik ima različito iskustvo i različit odnos prema nama i našem aparatu. Neki korisnici aparat prihvate s lakoćom dok drugi (najčešće oni kojima ideju o aparatu donesu djeca) aparat prihvate s malom zadrškom. Vjerojatno zbog toga što misle da se pomoću aparata djeca žele udaljiti od njih. U konačnici svi koji su otvoreni za suradnju i novine vide da socijalni alarmni aparat – uređaj ima puno više prednosti i ne da udaljava djecu od njih nego ih povezuje, a najbitnije odgađa odlazak iz njihovog stana, kuće u domove ili druge ustanove. Tu dobrobit u borbi protiv institucionalizacije prepoznali su i u Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku pa kroz programa podržavaju našu Udrugu i aktivnosti. 

 

Također, na lokalnim razinama Grad Zagreb se rano uključio u podršku i razvoj ovoga programa kako bi omogućili što duži ostanak u stanovima svojim građanima. Korisnici imaju izbor javljati se svaki dan ili kada im nešto treba pa makar bio to običan razgovor. Zahvaljujući našim kontaktima i razgovorima unutar Udruge najčešće se odnos korisnika i operatera pretvara u prijateljski, a kod onih koji su duže s nama mogao bih reći i obiteljski.

 

Korisnik na taj način dobiva jednu sigurnost, zna da neće smetati kada nazove i, što je najbitnije, zna, kada mu zatreba pomoć, da će se u dojavnome centru sigurno netko javiti i poduzeti sve kako bi on dobio pomoć čim prije. U slučaju nezgoda, padova i lomova brza intervencija zna znatno smanjiti oporavak, povećati uspješnost liječenja, kod nekih i spasiti život. Nažalost, još uvijek se većina korisnika odlučuje za ovakvu uslugu nakon prvih loših iskustava.

 

Mladi za starije: tako možemo ukratko opisati djelatnost Udruge. Kakva su iskustva mladih koji volontiraju i rade sa starijim osobama i osobama s invaliditetom?

 

Iskustva radnika/volontera su raznolika, ali na kraju svi dođu do istog zaključka da im je to jedno korisno i lijepo iskustvo. Naime, kad je čovjek mlad i zdrav rijetko kada misli na bolesti i što sve one mogu donijeti, pa isto tako možda baš i ne pazi previše na svoje zdravlje. No, kroz razgovore s našim korisnicima, čovjek vidi kako je bitno paziti na sebe i dok si mlad i pun snage jer za nekih 20-30 godina (pa možda i manje), neće više biti tako…pogotovo ako čovjek ne pazi na sebe i svoje zdravlje. Tako da rad u Prisutnosti može poslužiti i kao jedan „hladan tuš“ za mladu osobu, da svoje zdravlje ne uzima zdravo za gotovo, i na koncu, da više cijeni svoj život i to što ima.

 

Kako korisnici mogu doći do vas i kakva je procedura ulaska u Udrugu?

 

Potencijalni korisnici koje zanima naš uređaj mogu nas kontaktirati preko telefona: 01/234 6126, mobitela: 095/234 6126, maila: prisutnost@ffdi.hr, te preko naše  internetske stranice. Što se tiče same procedure ulaska u Udrugu, potencijalni korisnik mora prvo ispuniti jedan upitnik koji se može naći na našoj internetskoj stranici, ili ga mi možemo poslati e-mailom ili poštom. 

 

Kad se taj upitnik ispuni, mora nam se vratiti nazad (poštom, e-mailom ili osobno) te se, nakon primitka upitnika, mi javljamo vama oko dogovora za spajanje aparata u vašem domu. Što se samih uvjeta tiče, potrebno je da korisnik ima fiksnu telefonsku liniju i struju za naš aparat, te minimalno barem jednu kontakt osobu. 

 

Kontakt osoba je osoba koju korisnik izabere i u koju ima povjerenja (obitelj, susjedi, prijatelji). Nju zovemo u hitnim slučajevima (pad, loše stanje…) i obavještavamo da ode pomoći korisniku, vama, stoga je također bitno da ta osoba ima ključ od vašeg stana kako bi mogla doći do vas i pomoći vam. 

 

Naravno, poželjno je da korisnik ima i više kontakt osoba, ali je dovoljna i jedna i bez toga, nažalost, ne možemo ostvariti suradnju.

 

mimladi.hr

Unesite pojam po kojemu želite pretraživati portal.