Šibenska pivovara

Lucija Kundid | 2 min | 17.02.2019

Poduzetništvo
Priče o uspjehu

Mladi ljubitelji piva odlučili su se okušati u proizvodnji vlastite i u tome su dosta uspješni. Naime, šibenski dvojac Filip Plavčić dipl.mag.fizike (32 godine) i Antoni Stojanović dipl.ing,građevine (31 godina) prije pokretanja vlastite pivovare radili su poslove u struci.

Međutim, 2013. godina je bila prekretnica za njih jer su počeli kuhati pivo u kućnoj pivovari. Otkrivaju nam kako su željeli prije svega napraviti dobro pivo za sebe. Bilo je svakakvih trenutaka od propalih pokušaja do stvarno odličnih piva. ”Isprobali smo razne tehnike izrade piva i kad smo pohvatali osnovne i ustabilili kvalitetu počeli smo proizvoditi puno raznih vrsta, što nas je i ohrabrilo za daljnje odluke” saznajemo iz razgovora s Filipom.

[caption id="attachment_2991" align="aligncenter" width="1024"]

Filip Plavčić i Antoni Stojanović, osnivači Šibenske pivovare

 Filip Plavčić i Antoni Stojanović, osnivači Šibenske pivovare[/caption]

Osim kućnog pivarstva koje je trajalo nekih 3-4 godine, proizvodnjom piva profesionalno se bave od 2016. godine kada su se pojavili na adventu. U početku su krenuli sa jednom vrstom- Blonde Ale “Mihovil”. Prošlo ljeto su izbacili novu vrstu- India Pale Ale “Cvita“, a ovu zimu još jednu- Dunkel Weizen “Barone“.

Mihovil je odmah prihvaćen od šibenske publike, a i šire. Ostale vrste nastale su kao odgovor na sve znatiželjniju publiku. Razvijanjem pivovare, ali i craft scene općenito, dolaze i nove vrste kao i šira ponuda.

Posebnost craft piva je u tome što se jako pazi na izbor sirovina, koriste se samo ječam (i to što kvalitetniji moguće), hmelj, kvasac i voda. Izbjegava se korištenje aditiva, konzervansa, fitracije i slično što u konačnici daje vrhunski proizvod, ali sa relativno kratkim rokom trajanja. Šibenskoj pivovari velika je prednost što koriste vodu od rijeke Krke, koja ima velik utjecaj na sam proizvod.

Na pitanje kako gledaju na konkurenciju, dečki odgovaraju: “Sa svim malim proizvođačima piva imamo odličnu suradnju i više smo na pomoć jedni drugima nego što bi se mogli gledati kao konkurencija. S obzirom da su u Hrvatskoj još uvijek početci craft pivarstva, tržište je veliko i zajedno ga širimo. Sa lokalnim proizvođačima imamo još bliskiju i otvoreniju suradnju, te se zajedno konzultiramo i postavljamo prema pojedinim situacijama.“

[gallery size="medium" ids="2994,2993,2992"]

Za budućnost su planovi širenje u vidu opreme i direktna prodaja proizvoda, kroz kušaonicu ili jednog dana i pivnicu. Naravno, u planu su i nove razne vrste piva.

Pive iz Šibenske pivovare dostupne su u najvećoj mjeri na lokalnoj razini, u ugostiteljskim objektima i lokalnim maloprodajnim dućanima. Van Šibenika , pive su dostupne u Splitu, Zagrebu i po kojim ugostiteljskim objektima diljem Hrvatske koji paze na ponudu piva.

Za kraj na pitanje što poručiti mladim ljudima u Hrvatskoj-ostati ili otići, kažu kako je teško za odgovoriti. Oni su ostali, ali i dalje nije lako, borba je svakodnevna, i situacija bi mogla biti bolja. Usprkos tome oni ne odustaju. :)

 

 

 

Lucija Kundid

Lucija voli izazove pa se tako trudi pronaći pozitivne priče mladih ljudi koji su ostali u Lijepoj našoj i tako pokazati da se ustrajnost u radu isplati.


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo