Rumor - lansiraj svoju priču!

Martina Jurak | 2 min | 12.07.2020

Poduzetništvo
Prilike za mlade
Priče o uspjehu

Rozana Juras i Monika Grozdek osnivačice su Rumora, agencije za digitalni marketing. Obje su završile studij novinarstva na FPZG-u, gdje su se i upoznale. Radeći zajedno na mnogim projektima, nije im trebalo puno vremena da "poslovno kliknu".

Posao su pokrenule 2019. godine pružajući svojim klijentima usluge održavanja društvenih mreža, uz to baveći se oglašavanjem, copywritingom i savjetovanjem predlažući ono što bi same napravile za vlastiti posao. Ono što ih čini drugačijima od većine drugih malih agencija je to da klijenti od njih mogu dobiti kompletnu uslugu vođenja društvenih mreža i kampanji. Ljubav prema digitalnom marketingu gaje oduvijek, a pojačao se tijekom studija nakon upisivanja smjera "Novi mediji". Rozana je dotad imala iskustva s vođenjem Facebook stranica koje je održavala tijekom srednje škole, većinom vezanih uz blogove koje je pisala. U međuvremenu su se doškolavale i postale specijalistice za internetsko oglašavanje. Žele biti relevantne i dati maksimumu svakom trenutku. Iz tog razloga se prijavljuju na razne webinare i edukacije kako bi njihovo znanje i kvaliteta pružanja usluga bili u stalnom porastu.


FOTO: Osobna arhiva



Koliko je aktivan digitalni marketing u Hrvatskoj?

Digitalni marketing je dosta aktivan, malo se poljuljao zbog korona krize, ali vjerujemo da će se sve to vratiti u normalu. U današnje vrijeme, ako nisi digitalno prisutan, kao da ne postojiš. Čim prije vlasnici tvrtki, čije poslovanje još uvijek nije vidljivo online, shvate važnost digitalnog marketinga i krenu u proces brendiranja putem društvenih mreža, osjetit će poboljšanje u svom poslu.


Monika što vam je inspiracija u poslovanju?

Inspiracija dođe i ode, ali bitno je znati ju isprovocirati i izvući najviše. Što se tiče konkretno našeg posla, ono što nas motivira i gura dalje jest mogućnost da svakim danom sve više napredujemo, a samim time, svojim klijentima možemo dati najkvalitetniju uslugu. Dobro odrađena kampanja ili objava koja je odlično prošla kod publike je ono što je naš cilj, ali ujedno i pokretač za daljnji rad.


Koliko je teško danas mladima uspjeti u Hrvatskoj?

Smatramo da je danas poprilično teško uspjeti svugdje, pa tako i u Hrvatskoj.  Ipak, moramo učiniti da ono što napravimo danas bude barem dobar temelj za budućnost. Mladima zna biti posebno teško jer se nerijetko mogu susreti sa stereotipom “mlad/a si, nemaš dovoljno iskustva“. Naša “sreća u nesreći“ je da su i društvene mreže u globalu dosta mlade te da smo na njima aktivne od samih početaka pa takva teorija svakako ne stoji. U sličnim situacijama je tvrdnje najbolje opovrgnuti kvalitetnim radom!  


Kako je COVID-19 utjecao na Vaše poslovanje?

Kao i svi u Hrvatskoj, tako smo i mi osjetile djelovanje COVID-a na poslovanje. Neke suradnje su otkazane ili pauzirane, ali posljednjih par tjedana se klijenti lagano vraćaju i nastavljamo gdje smo stali prije tri mjeseca. Kada dođe do rezanja troškova, većinom to prvo osjeti marketing, a toga moramo biti svjesni i uvijek spremni na različite scenarije. Nadamo se da će se gospodarstvo brzo oporaviti od onoga što tek slijedi i dat ćemo sve od sebe kako bismo i dalje nastavile uspješno poslovati.


Uspijevate li izbalansirati posao s privatnim životom i kako?

 Pokušavamo! U ovakvom poslu nema klasičnog radnog vremena, ali ga nekako nastojimo staviti u okvire “normalnog“. Svaki dan odvojimo vrijeme za sebe i stvari koje nas van Rumora vesele. Ponekad se takvo vrijeme mjeri u satima, nekad u minutama, ali bitno da postoji. S klijentima također nastojimo komunikaciju zadržati u okviru klasičnog radnog vremena, kako zbog nas, tako i zbog njih. Međutim, inspiracija ne pita i ako nas “odluči posjetiti“ u ponoć, sjedamo za laptop i obavimo posao!


Prve ste žene u Hrvatskoj koje upravljaju bespilotnim letjelicama. Što vas je potaklo na to?

Rozana: Upravljanje dronom je zapravo spoj puno stvari koje volimo – visine, snimanje, tehnologija i daljinsko upravljanje. Snimanje klasičnom kamerom činilo se prestatično i manje zanimljivo. Dron je ljubav prema fotografiji i videografiji mogao donijeti na novu razinu. Kada sam bila najviše fascinirana idejom o dronu, bile smo zaokupljene pisanjem diplomskih radova. Cijelo ljeto smo provele snimajući ljepote otoka Brača za projekt MR Drone Croatia, ne znajući da smo prve žene u Hrvatskoj ovlaštene za upravljanje bespilotnim letjelicama. To nam nikad nije bilo ni u primisli. Danas se, zbog drugih obaveza, više ne bavimo toliko snimanjem dronom, ali barem imamo dobru priču o tome kako smo od novinara saznale da, u šali volimo reći, “kroz koju godinu ulazimo u udžbenike iz povijesti“.  U svakom slučaju je dron-epizoda jako lijepa priča koja nam je pomogla u razvoju karijere.


Za kraj ako imate neku poruku za mlade?

Ako znate što točno želite, potrudite se da do toga i dođete. Budućnost je neizvjesna i treba se boriti svaki dan. Ako želite uspjeti u poslu, morate dati sve od sebe jer trud se uvijek na kraju isplati. Možda ne odmah, ali doći će sve na svoje mjesto. Ne smije se odustati kod pojave prvog problema, već ga treba shvatiti kao izazov i uloviti se u koštac s njim. Nakon uspješnog rješavanja nepredviđenih situacija slijedi osjećaj zadovoljstva i još jača želja za daljnjim uspjehom. Budite uporni, ustrajte u svojim namjerama i zgrabite priliku. Ako ne iskoristite svoj potencijal i ne krenete u realizaciju svojih snova - poslije će vam biti žao.

Martina Jurak

Vesela i razigrana kao dijete, voli istraživati od malih nogu.  Ljubiteljica čitanja knjiga osluškujući more na samotnoj plaži. Svaki slobodan trenutak provodi u okruženju prijatelja koji joj u svakoj životnoj situaciji mame osmjeh na lice i čine boljom osobom, pa tako se i ona trudi drugima uljepšati dan. 


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo