Pozitivna priča s juga Hrvatske- "Okusi Neretve"

Lucija Kundid | 2 min | 17.05.2019

Poduzetništvo
Priče o uspjehu

Ovu nedjelju vas vodimo na jug s još jednom pozitivnom pričom mladih koji su ostali u Hrvatskoj.

Njegovo ime je Marin Mataga, rođen je 1993.godine u Opuzenu, malom gradiću u srcu neretvanske doline. Po struci je prvostupnik građevinarstva, a upravo završava i diplomski studij geotehnike na Građevinskom fakultetu u Zagrebu. Već četvrtu sezonu, zajedno s kolegom Mariom Kiridžijom, bavi se internetskom prodajom domaćih proizvoda s naših obiteljskih gospodarstava u Opuzenu.

Kako je došlo pokretanja projekta “Okusi Neretve“?

S obzirom na to da se naše obitelji generacijama bave uzgojem mandarina i agruma općenito, u poljoprivrednu smo proizvodnju bili uključeni već od malih nogu, a vrhunski domaći plodovi za nas su bili jesenska svakodnevica. 
Dolaskom na studij u Zagreb primijetio sam da je kvaliteta voća koja se nudi u trgovačkim lancima, a često i na tržnicama, daleko ispod zadovoljavajuće razine te da su plodovi u pravilu prekomjerno tretirani. 
Također, oduševljenje kolega u studentskom domu nakon kušanja “originalnih” mandarina već je dalo naslutiti poslovnu ideju. 
Dvije godine kasnije došlo je do kraha tržišta mandarina te su dosadašnji modeli poslovanja OPG-ova došli na rub isplativosti, što me je nagnalo da ideju pokušam realizirati. 
Konačno, 2016. godine, zajedno s kolegom Mariom, i uz veliku pomoć naših prijatelja, pokrenuli smo projekt zajedničke internetske prodaje pod brendom „Okusi Neretve“.

Po čemu su vaše mandarine “najbolje“?

Mandarine, kao i ostali agrumi iz naše proizvodnje, imaju brojne komparativne prednosti u odnosu na voće koje se nudi u klasičnoj maloprodaji. 
Plodovi na policama trgovačkih lanaca, čak i ako su iz domaće proizvodnje, prisilno dozrijevaju u komorama te ih veletrgovci često tretiraju raznim preparatima poput voska i fungicida kako bi im se produžila trajnost i pospješio izgled. 
S druge strane, našim kupcima nudimo isključivo netretirane plodove koji prirodno dozrijevaju na stablu, a sustavom predbilježbi, odnosno naručivanja plodova dok su oni još na stablu, osigurava se najkraći put od berbe do stola kupaca.

Gdje vas se može naći?
Svi naši proizvodi dostupni su kroz dostavu na kućna vrata na području cijele Hrvatske.

Za vrijeme trajanja sezone, točnije, u jesenskom i zimskom periodu, sve informacije o berbama i isporukama objavljujemo na našoj Facebook stranici, preko koje se može izvršiti narudžba. 
Osim Facebooka, pratiti nas možete i na Instagramu, a svi oni koji nisu prisutni na društvenim mrežama kontaktirati nas mogu na e-mail adresu: okusineretve@gmail.com.

Planovi za budućnost?

U budućnosti svakako želimo nastaviti raditi na razvoju naše ideje i misije, čime se želimo pobrinuti da svi ljudi koji cijene kvalitetne autohtone proizvode iste mogu dobiti na svoja kućna vrata te uživati u plodovima kakve zaslužuju. 
Što se same poljoprivredne proizvodnje tiče, očekuju nas izazovi u vidu pomlađivanja i prilagodbe nasada, a voljeli bismo se okušati i u novim egzotičnim kulturama za koje vjerujemo da postoje preduvjeti.

Poruka mladima u Hrvatskoj: ostati ili otići?

Nažalost, samo iz Opuzena, gradića od 3000 stanovnika, u posljednjih se nekoliko godina iselilo preko stotinu mladih. Osobno poznajem mnogo mladih koji su otišli iz Hrvatske te smatram da je teško dati jednoznačan odgovor po pitanju odlaska ili ostanka jer se sudbine i motivi tih ljudi razlikuju.

Ipak, slušajući iskustva iseljenih prijatelja te putujući u zapadne zemlje, osobno sam donio odluku o ostanku, odnosno povratku u rodni Opuzen. 
Smatram da je Hrvatska zemlja za koju se vrijedi boriti te da se svatko od nas u svojoj domeni može pobrinuti da bude korak bliže onom gospodarskom i društvenom stupnju koji želimo.

 

Lucija Kundid

Lucija voli izazove pa se tako trudi pronaći pozitivne priče mladih ljudi koji su ostali u Lijepoj našoj i tako pokazati da se ustrajnost u radu isplati.


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo