Pero ® – tvrtka koja se bavi proizvodnjom sredstava za čišćenje bez otrovnih kemikalija

Marijana Mašić | 3 min | 28.02.2021

Poduzetništvo
Priče o uspjehu

Razgovarali smo s Davorom Ćikovićem, osnivačem brenda pero® koji je sa svojom obitelji krenuo u veliku i zaista hvale vrijednu inicijativu, a to je učiniti našu svakodnevicu, naš dom, kao i svijet slobodnim od otrovnih kemikalija koje su prisutne u raznim sredstvima koja  koristimo u kućanstvu tijekom čišćenja. Što je ovog diplomiranog studenta agronomije potaknulo da krene u poduzetničke vode i da baš tako očuva prirodu u gore navedenom području, Davor skromno odgovara:

Već sam tijekom studija agronomije odlučio kako ću svoj životni put graditi daleko od umjetnih kemikalija, pesticida i gnojiva koji se masovno koriste. Nakon studija i par propalih poslova, odlučio sam skupiti hrabrosti i pokrenuti vlastiti posao. Kada sam 2016. godine izašao na tržište s bio proizvodima, u Hrvatskoj nitko nije proizvodio takva sredstva. Tada su potrošači bili skeptični prema takvoj vrsti proizvoda, no s vremenom se situacija promijenila. Globalizacija je uvelike utjecala na ekološku svijest potrošača što je povećalo interes i potražnju za ekološki prihvatljivim načinima za čišćenje. Događaju se klimatske i prirodne promjene, a čovjek više ne želi biti pasivni promatrač toga te želi povećati pozitivan učinak na svoje okruženje i prirodu. Moj cilj je širiti krug naših potrošača, odnosno potaknuti skeptike koji ne vjeruju u djelotvornost bio proizvoda i mlade koji tek kreću s čišćenjem da naše proizvode prepoznaju kao zanimljiv odmak od uobičajenih sredstava za čišćenje i vide širu sliku našeg poslovanja. Želim da potrošači svojim iskustvom korištenja pero® proizvoda promjene svoje navike o kojima prije nisu razmišljali.

FOTO: pero® - privatna arhiva

Zašto baš naziv pero® – Prskaj od sreće i kako je došlo uopće do naziva brenda te što on svima znači u firmi, dobivamo zanimljiv odgovor:
Naziv branda pero® došao je spontano, brainstormanjem ideja koje bi mogle biti zanimljive i drugačije, a opet smislene. Pero® podsjeća na nekoga tko pere, a na čakavskom narječju zapravo znači list. U skladu s našim sloganom koji glasi "Prskaj od sreće", podržavamo različite eko akcije. Najnoviji projekt je pošumljavanje Dalmacije u sklopu Boranke, a od ostalih projekata mogu spomenuti obnovu planinarskog doma na Mosoru te projekt "Dalekovod u divljinu" na otoku Cresu.

 

FOTO: pero® - privatna arhiva


Sastojci su ključ uspješnosti pero® proizvoda koji su, osim što predstavljaju osvježenje i inovativnost na hrvatskom tržištu, pomno birani kako bi u kućanstvu ili na bilo kojem drugom mjestu gdje ih potrošači odluče koristiti bili i više nego učinkoviti. Koje sve sastojke koriste za svoja sredstva čitamo u sljedećim redcima:

Sastojci pero® proizvoda su na bazi prirodnih minerala i bilja, a 85% sastojaka je hrvatske proizvodnje. Svi sastojci dolaze iz održivih prirodnih izvora te su biorazgradivi, nekancerogeni i netoksični. Proizvodi, između ostalog, sadrže etanol, glicerin, limunsku kiselinu, natrijev bikarbonat koji čine dom čistim i sigurnim, odnosno štite naše dišne puteve, naše voljene i brzo se razgrađuju u okolišu. Prepoznatljivost branda čine eterična ulja mediteranskog bilja koja su točka na i svakog pero® proizvoda. Eterična ulja stvaraju osjećaj ugode, fino mirišu te imaju antibakterijska i antivirusna svojstva. Bitno nam je da potrošači znaju što se nalazi u proizvodima koje unose u svoje domove. Kombinacijom prirodnih sastojaka i eteričnih ulja stvaramo učinkovita sredstva za čišćenje. Svi sastojci proizvoda su transparentno navedeni na etiketama, a dodatno objašnjeni na našoj web stranici

 

FOTO: pero® - privatna arhiva


Koje sve proizvode trenutno imaju u ponudi i planiraju li ponuditi tržištu još novih, Davor iznosi zanimljive podatke, kao i nove projekte pero®  branda: 

U našoj ponudi možete pronaći dezinficijense za ruke i površine, koncentrirane deterdžente za pranje i njegu rublja, ručno pranje suđa te pranje podova i površina, odmašćivač, sapune za ruke, lice i tijelo, sredstva za čišćenje kupaonice i kamenca, WC gel te višenamjensko sredstvo za čišćenje. Za odmašćivač, višenamjensko i sredstvo za čišćenje kupaonice postoje refill verzije, dok su deterdženti za pranje rublja u varijanti od 3L. Za potrošače to znači praktičnije pakiranje i manje plastike. Najnoviji proizvod iz pero® pogona je dezinficijens s blendom eteričnih ulja "Živili". Najlakše je reći blend eteričnih ulja jer dezinficijens sadrži eterična ulja naranče, klinčića, geranija, ylang ylanga, anisa i limuna. Svojim mirisom će zbilja stvoriti pravu atmosferu svakog doma. Također, zero waste ekološki proizvodi za čišćenje su u zadnjoj fazi izrade. Projekt pero® zero je financiran kroz program “Pokreni nešto svoje”. Od 247 prijavljenih projekta, mi smo jedni od 6 sretnika koji su dobili bespovratnu financijsku potporu u iznosu od 74 000 kuna. Radi se o proizvodima koncentriranima u doze, zapakirani u vodotopivu foliju, postojanu za čuvanje, a u vodi rastopivi. To je prvi takav proizvod na hrvatskom tržištu. Potrošači će sami moći smiješati proizvod koji im treba, mućkajući 0.5L vode s dozom. 

FOTO: pero® - privatna arhiva
Pošto je pero® firma u kojoj dominiraju samo i isključivo proizvodi bazirani na prirodnim sastojcima, zapitali smo se spada li ambalaža u koju pakiraju svoje proizvode u reciklažni otpad.  

Boce u kojoj se nalaze proizvodi napravljene su od 100% reciklirajuće ambalaže. Visoko je prozirna, omogućuje uvid u sadržaj samog proizvoda i potvrđuje transparentnost o formulaciji sastojaka. Čepovi i rasprskivači, izrađeni od PEHD, PELD i EVA plastike, također se mogu reciklirati. U Rijeci se proizvodi mogu kupiti rinfuzo, odnosno u zgradi Čistoće u samom centru grada nalazi se samoposlužni aparat gdje Riječani mogu napuniti svoje plastične ili staklene boce.

Čim čuvaju prirodu kao i osobe koje koristeći njihove proizvode ne udišu otrovne kemikalije, sigurno su prijatelji životinja na kojima ne vrše testiranja. Čime garantiraju kvalitetu svojih proizvoda i kako testiraju njihovu učinkovitost saznajemo u sljedećim rečenicama: 

Proizvodi ponosno nose ECOCERT certifikat koji jamči da je najmanje 99,92 % proizvoda prirodno ili prirodnog podrijetla te biorazgradivost ambalaže. Naravno da proizvodi nisu testirani na životinjama, već u Zavodu za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar gdje se analizira sastav i biorazgradivost svakog proizvoda.

Kakva je reakcija ljudi, kupuju li proizvode i kakvi su njihovi komentari, Davor u malo riječi sažima sveukupni ostavljeni utisak na hrvatske potrošače:

Dojmovi potrošača su odlični, prepoznali su pero® proizvode te nas hvale na društvenim mrežama.

U kojim sve gradovima kupci mogu pronaći  pero®  proizvode i planiraju li se širiti i dalje otkriva sljedeći ulomak:

Sve lokacije na kojima se prodaju proizvodi možete pronaći na našoj web stranici
Stranica je user-friendly i lako se možete snaći. Na stranici samo odaberete grad za koji vas zanima gdje se prodaju pero® proizvodi i dobijete listu ponuđenih dućana. Ponosimo se što se naši proizvodi prodaju u većini hrvatskih gradova u dm drogerijama Markt d.o.o., Mini mljekara Veronika, Tvornici zdrave hrane, itd.

Osim spomenute web stranice, svi zainteresirani za pero® proizvode dodatne informacije kao i slike proizvoda mogu pronaći na Facebook stranici firme, kao i na Instagramu.

FOTO: FOTO: pero® - privatna arhiva

 

I za kraj, što biste poručili svim mladima u Hrvatskoj koji razmišljaju krenuti u poduzetničke vode?

Svim mladim budućim poduzetnicima koji razmišljaju pokrenuti svoj business, želim puno hrabrosti, strpljenja, truda i volje. Uz dobru ideju, naravno!

Ukoliko voliš čišćenje i zainteresirali su te pero® proizvodi, znaš koji je sljedeći korak. Zaista očuvanje prirode kao i vlastitog zdravlja počinje upravo od našeg doma. Stoga drugi put kad kupujemo proizvode za čišćenje razmislimo koje se zaista isplati uzeti.


Marijana Mašić

Apsolventica druge godine diplomskog studija Suvremene talijanske filologije te Povijesti na Sveučilištu u Zadru. Komunikativna osoba, voli strane jezike, putovanja, uvijek u potrazi za novim iskustvima i izazovima. U slobodno vrijeme voli pročitati kakav povijesni roman ili neko duhovno štivo. Ipak, srce joj najviše zakuca i najviše se osjeća kao ona istinska ja kada radi na nekom dobrom projektu i na organizaciji istog. 

Pročitaj više:

Analiza promjene broja učenika Vukovarsko-srijemske županije i projekcije za budućnost

Nakon osamostaljenja Hrvatske, veliki dio Vukovarsko-srijemske županije je bio razrušen, a sama županija je postala centrom iseljavanja što je ostala i danas. U članku pogledajte kretanje broja učenika osnovnih i srednjih škola u posljednjih 10 godina te projekciju za 2025. i 2030. godinu. 

Svjetski dan umjetnosti

Tijekom povijesti mnogi su pokušavali doći do istine o ljepoti. Pitali su se što je to ljepota? Je li uopće izreciva? Koliko je ljepota bitna u našem životu? Zašto je bez umjetnosti nemoguće zamisliti naš život? Saznaj u članku i proslavi s nama Svjetski dan umjetnosti.

APN kao prilika za kupnju stana - Iskustvo bračnog para

Pronalazak stana predstavlja gorući problem za mlade u Hrvatskoj. Pročitajte iskustvo mladog bračnog para koji je taj problem riješio kupnjom stana uz subvenciju države.

Udahnuti novi život starim stvarima

Ekološka problematika oporabe zahtijeva vrijeme koje, pametno uloženo, može donijeti mnoge plodove. U osvrtu saznajte u kojem smjeru usmjeriti svoje napore kako bismo svoju okolinu učinili čistijom i ljepšom.

Ovaj tjedan u bioetici: 5. 4. 2021. - 11. 4. 2021.

U ovotjednom pregledu vijesti iz bioetike donosimo novosti vezane uz prvu transplantaciju ljudskog dušnika iz New Yorka, legalizaciju medicinski potpomognutog samoubojstva iz Novog Meksika i novosti o pravnoj bitci za dijete iz Južnoafričke Republike. Donosimo i vijesti iz Francuske o raspravi za legalizaciju eutanazije i medicinski potpomognutog samoubojstva te vijesti iz Španjolske koje tematiziraju ustavnost zakona o eutanaziji.

Upoznajte Bernardu Brunović - kantautoricu koja je sudjelovala na Dori 2021.

Pročitaj intervju sa sudionicom ovogodišnje Dore i saznaj na koje se sve načine isprepleću note i ljudsko dostojanstvo!


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo