LinkedIn - društvena mreža kojoj se trebate što prije priključiti

Anja Vulinec | 2 min | 14.11.2020

Poduzetništvo
Prilike za mlade

LinkedIn je jedna od mnogih društvenih  mreža, ali ono što ju izdvaja od ostalih poznatih društvenih mreža je to što je fokusirana na poslovne kontakte.  LinkedIn možete koristiti za profesionalno umrežavanje i/ili razvoj karijere. Unatoč popularnosti te mreže, mnogi ne znaju kako im LinkedIn može koristiti. 

Što je LinkedIn?


LinkedIn je najveća profesionalna društvena mreža. Ova društvena mreža postoji od 2002. godine i trenutno ju koristi više od 600 milijuna ljudi u 200 zemalja. LinkedIn nije dizajniran samo za individualne korisnike, stoga možete pronaći brojne stranice raznih poslodavaca na LinkedInu. Mnogi ljudi koriste LinkedIn kao mjesto za širenje kontakata i pronalaženje prilika za karijeru, a odjeljak Poslovi je alat za pronalaženje poslova i nudi opciju prijave za posao. Osim potrage za poslom ili regrutacije zaposlenika, neki koriste LinkedIn da bi poboljšali svoju profesionalnu reputaciju objavljivanjem medijskog sadržaja i/ili komentiranjem tuđih objava.

Zašto je LinkedIn koristan?

1. LinkedIn je dobar izvor ponude poslova


Preko 30 milijuna poslodavaca ima profil na LinkedInu. Prema statističkim podacima 20 milijuna radnih mjesta je navedeno na LinkedInu. 122 milijuna korisnika pozvano je na razgovor putem LinkedIna, a 35.5 milijuna dobilo je posao preko nekoga s kim su povezani na LinkedIn-u.  Vaš profil je kao životopis jer se iz njega dobivaju informacije o vašem radnom iskustvu, postignućima i preporukama. Ako i niste u potrazi za novim poslom, LinkedIn ima opciju u postavkama pomoću koje možete namjestiti alarm odnosno obavijest koja će vam doći na mail kada je oglas za posao koji odgovara vašim kriterijima aktivan. Naravno, ta postavka vas i dalje ne obvezuje na ništa nego je isključivo informativne prirode pomoću koje ćete znati kada je neki poslodavac u potrazi za novim zaposlenicima.




2. Možete se informirati o kompaniji


Možda kod nekih poslodavaca u Hrvatskoj još uvijek nije zaživio trend potrage za zaposlenicima putem LinkedIna, ali to ne znači da ne možete iskoristiti LinkedIn u svoju korist. LinkedIn je sve popularniji i brojne tvrtke imaju svoje LinkedIn profile te upravo tamo možete saznati malo više o radu i zaposlenicima bilo koje tvrtke koja vas zanima. Također, preko LinkedIn-a možete lako kontaktirati ljude i pitati ih što vas zanima. Uz malo istraživanja putem LinkedIna, možete biti spremniji za intervju ili saznati da određena pozicija ipak ne odgovara vašim kriterijima.

3. Praćenje novosti


Uz vaše veze s profesionalnim osobama, na LinkedInu možete pratiti određene vijesti vezane uz vašu struku. Uz stranice tvrtki, informacije možete naći i u grupama koje su formirane prema mjestu ili interesu. Feed na vašoj LinkedIn početnoj stranici vaša je prva stanica za pronalaženje sadržaja koji vam može koristiti. Kako biste prema vašim potrebama prilagodili novosti koje vam se prikazuju možete pratiti ljude, tvrtke i hashtagove za teme koje vas zanimaju.

4. Izgradnja mreže


Povezivanje je sjajan način za upoznavanje novih stručnjaka putem LinkedIna. Svoju mrežu kontakata također možete proširiti pridruživanjem već spomenutim grupama na temelju vaših interesa ili trenutne profesije i kroz aktivno sudjelovanje. Ostalim članovima grupe može se svidjeti ono što vide te tako možete dobiti više zahtjeva za povezivanjem. Što je vaša mreža kontakata veća, lakše ćete naići na dobru šansu za unaprjeđivanje vaše karijere stoga iskoriste ovu mogućnost koju LinkedIn pruža.

Je li LinkedIn za tebe?

Možda ste među onim osobama koji su se zasitili društvenih mreža ili ste među onim osobama koji su instalirali aplikaciju, ali nisu uredili svoj profil jer vam LinkedIn nije zanimljiv. Razmislite još jednom i odvojite nekoliko minuta za istraživanje mogućnosti ove društvene mreže. Potrebno je samo malo truda za aktivno sudjelovanje, a može vam otvoriti mnoga vrata, stoga dajte šansu LinkedInu.

Anja Vulinec

Magistar sociologije koja i nakon sociologije nastavlja s istraživanjem i preispitivanjem društvenih pitanja. Ponajviše ju veseli rad koji doprinosi daljnjem razvoju društva pa sukladno tome trenutačno radi u udruzi čiji je fokus održivi razvoj i borba protiv klimatskih promjena.


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo