Tomislav Vulić donosi preporuke za uspješan trening

Anja Vulinec | 2 min | 25.05.2020

Poduzetništvo
Prilike za mlade
Aktivni građanin

Iako su mjere Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske sve blaže, borba s korona virusom i dalje traje. Iza nas je karantena i pokret ostani doma, a to vrijeme pretežitog obitavanja u zatvorenom prostoru mogli smo provesti na nekoliko načina. Neki su se posvetili hedonističkom pristupu uživanja bez pretjeranog zamaranja fizičkim aktivnostima, dok su neki višak vremena iskoristili za aktivno vježbanje. Bilo da ste u jednoj ili drugoj skupini, donosimo vam preporuke od iskusnog i educiranog fitness instruktora Tomislava Vulića koji je spreman za vaše pozive i nove treninge.


Većina ljudi je gotovo dva mjeseca bilo u izolaciji te je tek manji broj ljudi ostao aktivan. Na kraju krajeva, postoje brojni ljudi s određenim poteškoćama kojima je izrazito teško vježbati samostalno, a njihovo stanje se u ovakvoj situaciji samo pogoršalo. S obzirom na to da se teretane i fitness centri pomalo otvaraju, vjerujem da ćemo se ubrzo vratiti uobičajenom planu treninga.- govori Tomislav



U skladu s odredbama novog načina življenja, Tomislav će, kao i većina ljudi, morati prilagoditi svoj način rada prema preporukama HZJZ-a, kako bi zaštitio sebe i svoje klijente. Jedan od načina za očuvanje zdravlja je i vježbanje. Tomislav nas je uputio na pametno treniranje, te istaknuo kako se kratkoročni planovi vježbanja fokusirani isključivo na poboljšanje fizičkog izgleda ne uklapaju u takav način vježbanja. Naprotiv, mogu biti štetni za vas.





Pametan trening podrazumijeva analizu trenutne situacije vježbača te precizno i realno definiranje trenažnih ciljeva, a shodno tome naš trening mora biti prilagođen jednome i drugome. Često ljudi se žele „na brzaka“ dovesti u formu te krenu trenirati previše, provode sate u teretani po trakama za trčanje, izgladnjuju se, isprobavaju sulude popularne dijete... To tako ne funkcionira. Za sve što je vrijedno u životu, potrebno je vrijeme te zato stavljam naglasak na realne ciljeve. Također, bitno je zapamtiti da je zdravlje broj jedan i ono mora biti prioritet, a kad je zdravlje očuvano, dobar izgled nije problem postići.- objašnjava Tomislav



S obzirom na to da mnogi možda još nisu spremni za odlazak u teretanu ili preferiraju samostalno vježbanje u udobnosti svog doma, raspitali smo se o kvalitetnim rekvizitima za vježbanje u koje se isplati uložiti. Međutim, dobili smo informaciju da je naše tijelo najbolji alat i da nam nisu potrebni rekviziti za učinkovito vježbanje. Ipak, Tomislav nas je savjetovao o uporabi rekvizita za vježbanje. Moramo naglasiti da improvizirane rekvizite koristite samo ako se prije toga konzultirate sa stručnom osobom o tome.


Ono što bih svakako preporučio su rastezljive trake za vježbanje, suspenzijski trenažer (TRX), medicinka, Fitball (lopta za pilates) i sl. To su sve prilično jeftini rekviziti kojima možemo odraditi odlične treninge unutar vlastitog doma.



Početak je najteži, pogotovo kada je vježbanje u pitanju, te nam često nedostaje potrebno znanje pa radimo greške poput naglih i velikih promjena u načinu života. Iako nekima neće biti problem vratiti se u aktivniji način života i raditi na kondiciji jer su ipak na neki način održavali aktivni stil života, za one koji tek kreću pitali smo Tomislava kako možete započeti svoj put prema zdravijem životu.





Sve ovisi o trenutnom stanju i ciljevima, ali okvirno bih preporučio tri treninga jakosti tjedno u trajanju od otprilike 45-60 minuta te svakodnevno što više kretanja, barem pet do deset tisuća koraka. Smatram da vježbanje i zdrava prehrana idu ruku pod ruku te da obje komponente moraju biti zadovoljene za optimalne rezultate, ali kad bih morao birati što je bitnije, rekao bih da je bitnije biti fizički aktivan.



Fizička aktivnost je bitna za sve dobne skupine što uključuje i mlade jer nam pruža višestruke benefite koje se odnose ne samo na fizičko već i na psihičko zdravlje.


Vježbanje će dovesti do poboljšanja izgleda, poboljšanja kondicije, sveopćeg zdravlja i boljeg osjećaja. Sve to pozitivno utječe na kvalitetu našeg života i dolazi do rasta samopouzdanja što posljedično utječe na naše ponašanje, očekivanja i standarde u životu.- zaključuje Tomislav



Sada je pravo vrijeme da krenete s učestalim fizičkim aktivnostima bilo samostalno kod kuće ili uz stručnu pomoć. Za sve one kojima je potrebna stručna pomoć Tomislav vodi individualne i grupne treninge, a postoji i opcija online vođenja za sve koji su fizički udaljeni.
Tomislava možete kontaktirati putem društvenih mreža ili mailom na tomislav@vulefitness.com.

Anja Vulinec

Magistar sociologije koja i nakon sociologije nastavlja s istraživanjem i preispitivanjem društvenih pitanja. Ponajviše ju veseli rad koji doprinosi daljnjem razvoju društva pa sukladno tome trenutačno radi u udruzi čiji je fokus održivi razvoj i borba protiv klimatskih promjena.


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo