Digitalni asistenti u borbi protiv COVID-19

Ana Albin | 2 min | 08.05.2020

Znanje na dlanu
O politici

Prije nešto više od mjesec dana mali opaki virus COVID-19 sve nas je pospremio u kutke naših domova i od tada, glavni i odgovorni u suzbijanju pandemije osmišljavaju različite načine koji bi rasteretili zdravstveni sustav, zdravstvenim djelatnicima omogućili što bržu i efikasniju komunikaciju s građanima te građanima pružili mogućnost dobivanja potrebne brige i informacija u svakom trenutku. 

4. travnja predstavljen je digitalni asistent Andrija, dobivši ime po vodećem hrvatskom liječniku 20.stoljeća Andriji Štamparu. Dva tjedna prije, 2. travnja Hrvatski zavod za javno zdravstvo u javnost je izišao s automatskim Facebook chatbot-om koji su nazvali Nada. Oba pristupa su izrađena i dana na upotrebu kako bi se smanjio pritisak na telefonskim linijama, istovremeno pritisak na  liječnike, epidemiologe, kao i način bržeg dolaska do građana kako bi ih se osvijestilo o stvarnim izazovima ovog virusa, ali pomoć građanima oko bilo kakvih pitanja ili nedoumica. Međutim postoji nekoliko razlika između ova dva pomagača u borbi protiv virusa. Prije svega, osnovna je razlika u nositelju projekta te platformi na kojoj se usluga pruža. Projekt Andrija je djelo, doprinos i donacija poduzetnika umjetne inteligencije, tvrtke Mindsmiths, Neos i Oracle Hrvatska u suradnji s Ministarstvom zdravstva, Ministarstvom uprave i Središnjeg državnog ureda za digitalno društvo te se može kontaktirati preko platforma koronavirus.hr i  WhatsApp aplikacije koja se može preuzeti i na računala i na mobilne telefone, a Nada je djelo Hero Factory-a, tima usluga internetskog marketinga, a dostupna je na aplikaciji Facebook - messenger. Nada je osmišljena kako bismo saznali sve o osnovnim simptomima, točnim i kvalitetnim informacijama, dostupna u bilo koje vrijeme klikom „Započnite“  na poveznici.


Asistent Andrija je pak osobni virtualni savjetnik, dostupan na već rečenoj aplikaciji WhatsApp slanjem poruke „Pozdrav“ na broj +385 99 775 3049 koji je potrebno najprije spremiti u imenik, ali i klikom na poveznicu.

                                     
On postavlja pitanja koja bi i postavili liječnici u ordinaciji, a i ne staje samo na  tome već daje upute sukladno vašem zdravstvenom stanju, dakle nije automatiziran već nudi osobna rješenja. Također, osmišljen je tako da se neprestano razvija, da svaki dan upija nove informacije koje je dobio od korisnika usklađene sa Stožerom i Vladom. Nadalje, pruža općenite informacije o simptomima zaraze i omogućuje građanima da dojavljuje bitne informacije iz svojih domova i pomažu epidemiolozima u sastavljanju zaštitnih mjera.
                                             

Bitno je dakako spomenuti da su danas mobilni telefoni dostupni skoro svim ljudima, i da se najviše komunicira upravo preko ovakvih aplikacija, pa s time povezujem kako je olakšan pristup i starijim osobama koje imaju privilegiju mladih ljudi kraj sebe koji im u par koraka mogu saznati sve informacije koje ih zanimaju, ali i pomoći u otkrivanju simptoma. Onima pak koji nemaju tu privilegiju će se liječnici više moći posvetiti preko telefonskih linija, upravo zbog ovakvog olakšanja Andrije i Nade.

Bili protivnici digitalizacije, novih tehnologija, kibernetike, umjetne inteligencije, ili zagovaratelji ovakvog pristupa, Hrvatska je napokon ušla u doba digitalizacije o kojoj se toliko priča, a malo provodi u sektorima te po prvi put je u prednosti u odnosu na ostale europske države po ovakvom inovativnom i kreativnom pristupu u otkrivanju razvijanja ovog virusa. Također, važno je spomenuti da se planira u daljnji razvitak ovakvog digitalnog pristupa koji će omogućiti što bržu i kvalitetniju komunikaciju državnih tijela te građana, poduzetnika.

Ana Albin

Komunikativna i vesela osoba kojoj je najdraže biti u krugu obitelji i prijatelja koji ju čine boljom osobom. Voli isprobavati nove stvari, a svaki „neuspjeli“ pokušaj joj je motivacija da ustraje, jer- „prokušanost rađa postojanošću.“ 

Pročitaj više:

"Vrati se kući" - knjiga koja će vas razočarati

Vrati se kući je primamljiva knjiga koja će mnoge čitatelje razočarati. Knjigu je napisala Lisa Scottoline i izdana je 2012. Knjiga se sastoji od loše napisanih dijaloga i loše karakterizacije likova s kojima se nećete povezati.  Roman se predstavlja kao jedna obiteljska priča, a više je napisan kao chick lit s elementima kriminalistike. 

Chatbot - Što su ti virtualni asistenti o kojima svi govore?

  U vremenu digitalizacije pojavljuju se mnogi alati koji pomažu pronalasku određenih informacija. Jedan od takvih alata je chatbot koji brzo, efikasno i jednostavno odgovara na postavljene upite.

Promišljanja u doba korone

Može li korona biti prilika za novi početak ili ćemo se vratiti starim navikama i putevima koja smo poznavali prije ove neočekivane, a već pomalo duge epizode? Takva i slična promišljanja pročitajte u članku.  

Što s mladima? – Utjecaj COVID-19 na mlade u Hrvatskoj

Svjetski savez mladih poziva sve zainteresirane mlade da se uključe u raspravu o budućnosti mladih u Hrvatskoj putem online okruglog stola Što s mladima? – Utjecaj COVID-19 na mlade u Hrvatskoj koji će se održati 3. lipnja 2020. s početkom u 18 sati putem Facebook stranice @WorldYouthAllianceHrvatska i putem YouTube kanala @Svjetski savez mladih Hrvatska. 

Žrtve obiteljskog nasilja u vrijeme koronavirus pandemije - gdje potražiti pomoć?

Kakvo je stanje nasilja u obitelji za vrijeme pandemije koronavirusa u Hrvatskoj i na koji način žrtve mogu potražiti pomoć? Na koji se način Hrvatska nosi s ovim gorućim društvenim problemom u ovoj izvanrednoj situaciji?

Hrvatska godinama živi od turizma, što možemo očekivati ove godine?

Pitate li se zašto je MMF u svojoj procjeni naveo Hrvatsku kao zemlju koja će imati najveći pad BDP-a u Europskoj uniji? Brojni ekonomisti godinama su upozoravali kako je udio turizma u BDP-u Hrvatske prevelik i kako se u tome kriju mnoge opasnosti.


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Poduzetništvo