Osvrt na film: John Wick 3

Ema Botica | | 22.08.2019

John Wick 3 treći je po redu film o Johnu Wicku, a najpoznatiji je po glavnoj ulozi koju glumi Keannu Reeves. (Kratko ponavljanje pravopisa: niste išli gledati „John Wicka“ nego „Johna Wicka“.) Unatoč tome što ćete možda vidjeti po internetu, ovo je čisti akcijski spektakl. Naišla sam na odrednicu detektivska priča, ali ovo nema veze s detektivskom pričom (prva stvar koja je potrebna za detektivsku priču jest da glavni lik bude detektiv tako da vam je već to dovoljno da shvatite kako ovaj film nema veze s detektivskim filmom). Druga odrednica s kojom se slažem je triler jer je karakteristika žanra trilera da se svijet formira oko ugroženosti glavnog junaka. Ni u jednom od prošlih dijelova John Wick nije bio toliko ugrožen koliko u ovom dijelu. Neprijatelji su samo izranjali i gotovo da nije imao nikoga kome bi se mogao okrenuti za pomoć, a oni koju su mu pomagali činili su to nevoljko.

Za početak, kao što je tipično za popularnu produkciju, filmu nedostaje dubine. Ima li neki dublji smisao osim činjenice da kad se jednom zađe u podzemlje, bijeg je gotovo nemoguć? Jedina dubina bila bi povezati to s borbom čovjekove nutrine koja se neprestano bori, a kad jednom zađe u grijeh, teško se iskopa iz njega, ali to bi bilo više upisivanje značenja ili asocijacijsko promišljanje nad filmom nego stvarno tumačenje filma.

Korištenje Rusa i Japanaca kao dominanti u mafijaškom svijetu uz malo začina Talijana iz drugoga dijela može biti samo generičko korištenje pripadnika ovih nacija u gangsterskom žanru, a može se oslanjati na sve te percepcije u stvaranju novoga mafijaškog svijeta koji nam je dalek, ali opet nekako poznat.

John Wick odličan je pomak od tipičnog junaka akcijskih filmova. Tipični je junak pijandura koji voli aute i lake žene. John Wick potpuno se odmaknuo od toga. On je junak koji tako malo govori, ali o njemu doznajemo dovoljno i kroz njegove čine otkrivamo toliko toga o njemu. On je tihi patnik koji ne pokazuje svoju bol, a jedini razlog zbog kojeg smo ga vidjeli da plače njegova je preminula žena i bacanje mrlje na njezinu uspomenu. To je dovoljno da ovog čovjeka koji je odrastao u svijetu ubijanja i uništavanja pokrene i stavi na put osvete. Ne razbacuje se s riječima, nije bahat niti poročan. Kako povezati toliki niz vrlina s čovjekom koji je cijeli život ubijao i nastavlja ubijati da i ne trepne, a ipak i ne ubija iz nekog zlurada zadovoljstva? Nije ovaj lik popularan bez razloga, ali zar je moguće da su se te ljudske vrline u filmu uspjele pojaviti tek u žanru u kojem prevladava ubijanje?

Junak ovog filma vjerojatno je najbolji ubojica u svome svijetu, pa ipak djeluje ljudskije nego što je slučaj u većini drugih filmova. Pada i stenje od bola, šepa dok je ranjen i njegova se bol toliko osjeća da sam se zatekla kako se bojim hoće li iskrvariti od tolika napora. Toliko je to drugačije od filmova koji i nisu ovoga žanra, a u kojima jedan lik umre od pada s prvog kata dok drugi preživi pad sa sedmog kata.

Još jedna izvrsna stvar ovoga filma, što na primjer Alita nema, gradnja je svijeta u kojem se film odvija. Ne poznajemo kako funkcionira cijeli mafijaški svijet, ali dijelovi se otkrivaju postupno i logično pa ni u jednom trenutku nismo izgubljeni niti imamo dojam da nam nedostaju veliki dijelovi slagalice. Svaki nastavak filma bezbolno se nastavlja na prošli i svijet se širi bez napora.

Film je jako vizualno dojmljiv, cijeli je u mračnim tonovima prikladnim za svijet mraka, a scene borbi prave su koreografije. Borbeni „ples“ ima želju biti dojmljiv, a ne toliko užasavajući, što je također drukčije od većine filmova ovoga žanra (iako ni John Wick 3 nije tu bez mane). Ono što je bilo posebno u iskustvu gledanja u kinu bila je činjenica da sam čula puno više smijeha na neke borbene koreografije nego na recentne komedije, što kaže nešto o stanju današnjih komedija koje su više gadljive nego smiješne, a o neukusu da ne govorim.

Posljednja vrlina koju moram spomenuti upotreba je Vivaldijeve Zime u jednoj od borbenih scena, kao i prikaze balerina čime se unosi klasična umjetnost u tako suvremeni i popularni film.

John Wick 3 izvrstan je nastavak na prethodne filmove iz serijala, a dojmljiv triler u kojem će uživati ljubitelji žanra.

Ema Botica

Ljubiteljica fantastike, pjesnikinja s dvije zbirke i autorica romana, Ema živi u Splitu i čita sve što joj dođe pod ruku.

Prijavi se na projekt Kompas i usmjeri svoju budućnost

Svjetski savez mladih Hrvatska u suradnji s partnerskim organizacijama Carpe Diem Karlovac, Impress Daruvar, SplitMisli, ESN Dubrovnik, MiSiJa i OU Podum provodi projekt “Kompas – usmjeri budućnost u svojoj zajednici”. Pokrenut je s ciljem podizanja svijesti o mjerama, pravima i poticajima  za samozapošljavanje i zapošljavanje mladih kao i osnaživanje mladih na zagovaranje u svojoj lokalnoj zajednici poboljšanja uvjeta i procesa zapošljavanja mladih te oblikovanja prijedloga smjernica za novu Strategiju o samozapošljavanju i zapošljavanju mladih.

Prijavi se na Human Rights Slam

U organizaciji Svjetskog saveza mladih Hrvatska četvrtu godinu zaredom održat će se Human Rights Slam (HRS) - projekt namijenjen edukaciji i promociji ljudskih prava. Krovne teme ovogodišnjeg izdanja su pravo na život, reproduktivna prava i priziv savjesti.Mladi između 18 i 30 godina imaju priliku učiti o ovim aktualnim temama na dvodnevnoj edukaciji koja će se održati 25. i 26. listopada 2019. godine u Zagrebu, a bit će koncipirana kao kombinacija predavanja, interaktivnih radionica i debata sudionika.

Otočac: Tvoja budućnost - tvoja odgovornost

Konferencija "Tvoja budućnost - tvoja odgovornost" koja se održala u Otočcu od 11. do 13. listopada 2019. okupila je mlade iz sedam županija: Brodsko - posavska, Bjelovarsko - bilogorska, Karlovačka, Ličko - senjska, Dubrovačka, Splitsko - dalmatinska i Grad Zagreb. U sklopu konferencije predstavljeni su rezultati istraživanja o stavovima mladih o zapošljavanju i samozapošljavanju koje je provedeno u svibnju ove godine. Također, teme o kojima je bilo govora su europske i nacionalne politike mladih, društveno poduzetništvo, mjere aktivne politike zapošljavanja i medijski trening. U nastavku navodimo rezultate istraživanja predstavljenje na konferenciji.

(Po)gledaj u sebe, (po)gledaj oko sebe!

U prosincu 2015. krenula sam na jednu edukaciju za koju nisam ni slutila koliko će mi srcu dragih trenutaka donijeti u budućnosti i za koju, zaista nije fraza, nisam ni sanjala koliko će toga promijeniti u našem društvu u naredne četiri godine. Bila je to edukacija za projekt kojim bismo mi, studenti medicine, promicali brigu o mentalnom zdravlju među srednjoškolcima kroz interaktivne radionice. Kako se o mentalnom zdravlju nije govorilo mnogo, a kada se govorilo često je to bilo ispod glasa, prepoznala sam kako je osvješćivanje zajednice te pružanje primjera i podrške drugim mladima velik zadatak za našu generaciju. Poslovica kaže da dan kada zasadiš sjeme nije dan kada ubireš plodove, što je prilično jasno, no, nije uvijek lako čekati na prve plodove. Srećom, ili poštenije je reći entuzijazmom uključenih, ideja koja je postojala vrlo je brzo ugledala svjetlost dana i krenula nezaustavljivo rasti.

Subvencionirani stambeni krediti- mjera za ostanak mladih u Hrvatskoj?

Vlada Republike Hrvatske, preciznije Ministarstvo graditeljstva  i prostornog uređenja najavilo je novi poziv mladima za subvencioniranje stambenih kredita koji će biti otvoren 10. rujna 2019. godine.  Ova mjera uvedena je 2017. kao jedna od demografskih mjera Vlade, a koja mladima pomaže riješiti stambeno pitanje plaćanjem dijela stambenog kredita u prvih pet godina otplate.Subvencija se produžuje za dodatne dvije godine za svako novorođeno, odnosno usvojeno dijete u razdoblju subvencioniranja kredita, a posljednjim izmjenama zakona omogućava se produženje subvencija za dodatnu godinu po svakom djetetu i za obitelji koje već imaju djecu.

Imate ideju koju biste htjeli realizirati, a ne znate kako?

U ovom članku saznajte kako koristiti mjere aktivne politike zapošljavanja i pokrenite svoj posao u Hrvatskoj. Među mjerama aktivne politike zapošljavanja nalaze se razne mjere i potpore, od SOR-a i pripravništva, pa do potpore samozapošljavanja.Ako želite pokrenuti vlastiti posao, imate ideju, ali ne znate kako onda je ovo članak za vas. Naime, potpore za samozapošljavanje dodjeljuju se nezaposlenim osobama, koje se odluče na pokretanje vlastitog posla, a prijavljene su u evidenciju Zavoda.