Osvrt na film: Ibiza

Ema Botica | | 23.08.2019

Ibiza je komedija koja pokušava povezati svijet tinejdžera sa svijetom njihovih roditelja. Na početku sve djeluje kao da će ovo biti još jedan film koji priča o tome kako roditelji ne razumiju svoju djecu tinejdžere, ali ipak je ovo francuski film pa možemo očekivati malo više. Ostanimo na ovom „malo“, ipak, i nemojmo da nam očekivanja odu previsoko.

Film počinje predstavljanjem likova koji će igrati ulogu roditelja. Oboje su rastavljeni jer su ih njihovi bivši supružnici zamijenili za zgodnijeg i mlađeg partnera, a oni su tek vjenčani iako u poodmaklim godinama. Žena Carole, koju tumači Mathilde Seigner, ima dvoje djece iz prošlog braka, sina tinejdžera i kći koja je pred pubertetom. Već pogađate, djeca nikako neće htjeti prihvatiti majčina novoga muža Philippea kao svoga poočima.

Priča zapravo počinje obećanjem sinu Julienu da će otići na ljetovanje kamo god poželi ako maturira (uz tipičan problem sina kojem ne ide baš u školi). Julien odabere Ibizu i iako svi već očekuju da je glavni razlog tome tinejdžerska sklonost bezglavoj zabavi i divljanju hormona, Julienov motiv zapravo je puno plemenitiji – on želi pronaći svoju staru kolegicu iz razreda u koju je zaljubljen, a koja se odselila sa svojom obitelji na Ibizu i koju dugo nije vidio. Već je iz ovoga vidljivo kako se film igra našim očekivanjima i prikazuje mlade u pozitivnijem svjetlu nego bismo očekivali. Još jedna velika prednost Ibize nad uobičajenim filmovima ovoga tipa potpuno je odbacivanje drogiranja kao na bilo koji način poželjnoga. Česta pojava droge koristi se kao parodirajuće sredstvo samoga žanra filmova, ali i šalje poruku o tome kako to više nije napeto ni mlađim generacijama koje su naučile o njezinoj štetnosti.

Film pokušava jednako biti na strani starijih i mlađih generacija, pokušava prikazati odrasle kao ne toliko dosadne i koji se znaju zabaviti, a mlade kao odgovorne osobe koje poznaju granice i mogu imati i više ciljeve od ugađanja svojim hormonima i hirovima.

Julien će se morati suočiti sa spoznajom da djevojka u koju se zaljubio nije više ono što je bila, a prikaz njezine ekološki nastrojene obitelji (koja nema ni malo smeća i jede samo organsko) osuđujući je ne zbog njihova načina života (koji, istina, zbunjuje naše junake), nego zbog njihove arogantnosti – djevojka Julienu na svaki pokušaj pokretanja teme kaže da je to o čemu govori glupost, a djevojčin otac kirurg otvoreno ismijava Philippea jer je podijatar govoreći da je to specijalizacija na koju idu najgori studenti medicine.

Otvorenost roditelja još više se naglašava kad Philippe (kojeg se cijelo vrijeme predstavlja kao štrebera koji govori o povijesti i umjetnosti, a koji često i prigovara zbog dolaska na Ibizu) odvede obitelj na drugu stranu Ibize koja je još „organskija“ što zapravo znači hipijevska, u francuskoj maniri vidite cijeli niz golih tijela potpuno sporednih likova. I ne zaboravimo, Philippe je roker što ga suprotstavlja trenutnom glazbenom tehno trendu.

Ovaj se film odmaknuo od tipičnih filmova ove vrste, pokazao je kreativne crte, a glumci su izvrsni, pogotovo ovi odrasli. Film nije stao ni na jednu stranu i vjerojatno se ne može očekivati dubina od komedija, površnost je karakteristična za ovaj žanr.

Ipak moram reći da ne bih vodila svoje roditelje na ovaj film da sam tinejdžer, a ni svoje tinejdžere da sam roditelj. Previše se pokušava obje strane prikazati kao one „cool“ makar svi znamo da se tinejdžeri teško snalaze sa svojim prijelazom iz svijeta djece u svijet odraslih, kao i odrasli sa svojim starenjem. Ipak, da su ovi problemi bili naglašeniji, ovo vjerojatno više ne bi bila komedija. Zaključila bih, film nije bio izvrstan, a ni užasan. Bolji je od trenutnih američkih komedija, ali slabiji od onoga na što sam navikla u svijetu francuske komedije.

Ema Botica

Ljubiteljica fantastike, pjesnikinja s dvije zbirke i autorica romana, Ema živi u Splitu i čita sve što joj dođe pod ruku.

Prijavi se na projekt Kompas i usmjeri svoju budućnost

Svjetski savez mladih Hrvatska u suradnji s partnerskim organizacijama Carpe Diem Karlovac, Impress Daruvar, SplitMisli, ESN Dubrovnik, MiSiJa i OU Podum provodi projekt “Kompas – usmjeri budućnost u svojoj zajednici”. Pokrenut je s ciljem podizanja svijesti o mjerama, pravima i poticajima  za samozapošljavanje i zapošljavanje mladih kao i osnaživanje mladih na zagovaranje u svojoj lokalnoj zajednici poboljšanja uvjeta i procesa zapošljavanja mladih te oblikovanja prijedloga smjernica za novu Strategiju o samozapošljavanju i zapošljavanju mladih.

Prijavi se na Human Rights Slam

U organizaciji Svjetskog saveza mladih Hrvatska četvrtu godinu zaredom održat će se Human Rights Slam (HRS) - projekt namijenjen edukaciji i promociji ljudskih prava. Krovne teme ovogodišnjeg izdanja su pravo na život, reproduktivna prava i priziv savjesti.Mladi između 18 i 30 godina imaju priliku učiti o ovim aktualnim temama na dvodnevnoj edukaciji koja će se održati 25. i 26. listopada 2019. godine u Zagrebu, a bit će koncipirana kao kombinacija predavanja, interaktivnih radionica i debata sudionika.

Otočac: Tvoja budućnost - tvoja odgovornost

Konferencija "Tvoja budućnost - tvoja odgovornost" koja se održala u Otočcu od 11. do 13. listopada 2019. okupila je mlade iz sedam županija: Brodsko - posavska, Bjelovarsko - bilogorska, Karlovačka, Ličko - senjska, Dubrovačka, Splitsko - dalmatinska i Grad Zagreb. U sklopu konferencije predstavljeni su rezultati istraživanja o stavovima mladih o zapošljavanju i samozapošljavanju koje je provedeno u svibnju ove godine. Također, teme o kojima je bilo govora su europske i nacionalne politike mladih, društveno poduzetništvo, mjere aktivne politike zapošljavanja i medijski trening. U nastavku navodimo rezultate istraživanja predstavljenje na konferenciji.

(Po)gledaj u sebe, (po)gledaj oko sebe!

U prosincu 2015. krenula sam na jednu edukaciju za koju nisam ni slutila koliko će mi srcu dragih trenutaka donijeti u budućnosti i za koju, zaista nije fraza, nisam ni sanjala koliko će toga promijeniti u našem društvu u naredne četiri godine. Bila je to edukacija za projekt kojim bismo mi, studenti medicine, promicali brigu o mentalnom zdravlju među srednjoškolcima kroz interaktivne radionice. Kako se o mentalnom zdravlju nije govorilo mnogo, a kada se govorilo često je to bilo ispod glasa, prepoznala sam kako je osvješćivanje zajednice te pružanje primjera i podrške drugim mladima velik zadatak za našu generaciju. Poslovica kaže da dan kada zasadiš sjeme nije dan kada ubireš plodove, što je prilično jasno, no, nije uvijek lako čekati na prve plodove. Srećom, ili poštenije je reći entuzijazmom uključenih, ideja koja je postojala vrlo je brzo ugledala svjetlost dana i krenula nezaustavljivo rasti.

Subvencionirani stambeni krediti- mjera za ostanak mladih u Hrvatskoj?

Vlada Republike Hrvatske, preciznije Ministarstvo graditeljstva  i prostornog uređenja najavilo je novi poziv mladima za subvencioniranje stambenih kredita koji će biti otvoren 10. rujna 2019. godine.  Ova mjera uvedena je 2017. kao jedna od demografskih mjera Vlade, a koja mladima pomaže riješiti stambeno pitanje plaćanjem dijela stambenog kredita u prvih pet godina otplate.Subvencija se produžuje za dodatne dvije godine za svako novorođeno, odnosno usvojeno dijete u razdoblju subvencioniranja kredita, a posljednjim izmjenama zakona omogućava se produženje subvencija za dodatnu godinu po svakom djetetu i za obitelji koje već imaju djecu.

Imate ideju koju biste htjeli realizirati, a ne znate kako?

U ovom članku saznajte kako koristiti mjere aktivne politike zapošljavanja i pokrenite svoj posao u Hrvatskoj. Među mjerama aktivne politike zapošljavanja nalaze se razne mjere i potpore, od SOR-a i pripravništva, pa do potpore samozapošljavanja.Ako želite pokrenuti vlastiti posao, imate ideju, ali ne znate kako onda je ovo članak za vas. Naime, potpore za samozapošljavanje dodjeljuju se nezaposlenim osobama, koje se odluče na pokretanje vlastitog posla, a prijavljene su u evidenciju Zavoda.