Recenzija knjige “Zabranjeno kukanje"

| 2 min | 08.05.2020

Kulturiranje
Kolumne
Knjige

Često se uhvatim kako samom problemu pristupam već kukajući. Ne znam kako je kod vas, ali ja sam polako počela i ne primjećivati kad nehotice počnem kukati ili negodovati. Ali zato tek u razgovoru s prijateljima, obitelji, poznanicima, kolegama na poslu ili faksu uvidim koliko idu na živce ljudi kada počnu kukati. Znate onaj osjećaj kada sjedite s nekim na kavi (odnosno ovih dana na telefonu) preko sat vremena i samo slušate o sitnicama drugoga kojega toliko muče, naravno uz to su i prisutne emocije suosjećanja te zajedničke ljutnje, bijesa i svih tih nekih negativnih konotacija. Jedina gora situacija od ove gdje vam sugovornik kuka i jadikuje, je možda ona gdje ste vi taj sugovornik - gdje znate da vjerojatno davite drugoga, ali si ne možete pomoći. Onda razmišljate u svojoj glavi koliko vam je teško iznijeti sve te probleme, ali jednako tako koliko je teško toj drugoj osobi kao slušatelju. A vrhunac dolazi kad počnete sebe ili vašeg sugovornika opravdavati stanjem u svijetu i državi pogotovo sada za vrijeme korone. Koliko god bile rigorozne mjere karantene i svakodnevne vijesti o širenju korone - imam nešto što će vam sigurno otjerati misli od takvih loših stvari. Knjiga. Divnog naziva i tako prikladnog - Zabranjeno kukanje. A osim toga ovih dana smo barem naučeni na zabrane, pa eto još jedne.

Da vam ju ukratko predstavim iz mog kuta gledanja, odnosno čitanja. Knjigu je napisao Salvo Noe i ima 170 stranica. Dok ju još nisam počela čitati imala sam nekoliko krivih predrasuda o njoj. Kao prvo mislila sam da ide direktno protiv kukanja i da će mi zaista zabraniti kukati. To se već na prvim stranicama uspostavila kao čista ne istina jer sam u njoj pronašla tolike pozitivnih poticaja kako gledati s jedne skroz ljepše perspektive na svijet, da mi nakon pročitanog nije ni palo više napamet kukati i zanovijetati. Također nije se čak ni cijelo vrijeme doticala pojave kukanja već većinom davala praktične savjete za motivaciju i hrabrost za daljnje kroćenje životom uz sve probleme s kojima se suočavamo.

Druga moja zabluda o knjizi je bila, ah, moći ću je raspravljati samo s vjernicima kad piše već na naslovnoj da ju je preporučio papa Franjo te je sigurno puna katoličkih promišljanja, koje možda neki prijatelji neće shvatiti ili zbog toga neće htjeti čitati. Opet skroz u krivu. Autor pristupa problemu nezadovoljstva s jedne totalno početne znanstvene i cijelom svijetu pristupačne strane. Na sasvim jednostavan način objašnjava našu pojavu kukanja, krize i poteškoće u životu.  Jednako tako uz samu teoriju i analizu problema, daje i odlične savjete odnosno više praktične prijedloge kako da si promijenimo život na bolje. Tako da je knjiga prilično svjetovna, jedino što sam vjersko baš pronašla je bio predgovor koji je napisao papa Franjo, ali koji i ako ste vjernik, ali jednako tako ako i niste vrijedi pročitati. Zaista jedan poticajan i inspirativan uvod. Treća zabluda o knjizi je bila da će mi uz sve moje poslove i obaveze koje imam u životu trebati minimalno dva tjedna dok to sve pročitam, a možda i duže. Ponovno netočno. Naprotiv uspjela sam ju pročitati u četiri dana. Iznenadila sam se kako se brzo čita. Puna je zgodnih primjera i usporedbi da je zaista lagana za čitanje. Što mi se izrazito svidjelo je što na kraju svakog poglavlja ima sažetak o čemu je pisano i koje su najvažnije stvari kako bi to što bolje zapamtili.

Stoga ako ste i dalje u panici od korone ili se osjećate loše ili vam je do kukanja i sažalijevanja samog sebe - čim prije pročitati knjigu Zabranjeno kukanje. Zaista izvrsna knjiga koja potiče čovjeka na pozitivnije razmišljanje, ali jednako tako i prihvaćanje vlastitih muka te pokretanje na bolje. Da završim s autorovim citatom: "Ono na što se usredotočuješ postat će tvojom stvarnošću."

Cecilija Raffanelli

Jako je znatiželjna te ju zanimaju razna područja, kao što su jezici, politika i razna društvena događanja, glazba, filmovi, poduzetništvo, organiziranje raznih događaja, zdrav život ali jednako tako i književnost i putovanja. Želja joj je jednog dana proputovati cijeli svijet.

"Vrati se kući" - knjiga koja će vas razočarati

Vrati se kući je primamljiva knjiga koja će mnoge čitatelje razočarati. Knjigu je napisala Lisa Scottoline i izdana je 2012. Knjiga se sastoji od loše napisanih dijaloga i loše karakterizacije likova s kojima se nećete povezati.  Roman se predstavlja kao jedna obiteljska priča, a više je napisan kao chick lit s elementima kriminalistike.

Chatbot - Što su ti virtualni asistenti o kojima svi govore?

U vremenu digitalizacije pojavljuju se mnogi alati koji pomažu pronalasku određenih informacija. Jedan od takvih alata je chatbot koji brzo, efikasno i jednostavno odgovara na postavljene upite.

Promišljanja u doba korone

Može li korona biti prilika za novi početak ili ćemo se vratiti starim navikama i putevima koja smo poznavali prije ove neočekivane, a već pomalo duge epizode? Takva i slična promišljanja pročitajte u članku.

Što s mladima? – Utjecaj COVID-19 na mlade u Hrvatskoj

Svjetski savez mladih poziva sve zainteresirane mlade da se uključe u raspravu o budućnosti mladih u Hrvatskoj putem online okruglog stola Što s mladima? – Utjecaj COVID-19 na mlade u Hrvatskoj koji će se održati 3. lipnja 2020. s početkom u 18 sati putem Facebook stranice @WorldYouthAllianceHrvatska i putem YouTube kanala @Svjetski savez mladih Hrvatska.

Žrtve obiteljskog nasilja u vrijeme koronavirus pandemije - gdje potražiti pomoć?

Kakvo je stanje nasilja u obitelji za vrijeme pandemije koronavirusa u Hrvatskoj i na koji način žrtve mogu potražiti pomoć? Na koji se način Hrvatska nosi s ovim gorućim društvenim problemom u ovoj izvanrednoj situaciji?

Hrvatska godinama živi od turizma, što možemo očekivati ove godine?

Pitate li se zašto je MMF u svojoj procjeni naveo Hrvatsku kao zemlju koja će imati najveći pad BDP-a u Europskoj uniji? Brojni ekonomisti godinama su upozoravali kako je udio turizma u BDP-u Hrvatske prevelik i kako se u tome kriju mnoge opasnosti.

Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Kulturiranje