Recenzija knjige "Od Duha do uha"

| 1 min | 10.02.2021

Kulturiranje
Kolumne
Knjige

Kako bih vas uvela u samu recenziju knjige patera Pelanowskog, reći ću nekoliko rečenica o ovome neredu u kojem se nalazimo. Bolest koja hara već mjesecima diljem svijeta izmijenila je naš standardni način života. "Novo normalno" kao parola 2020. godine zasigurno osvaja nagradu za najčešće korištenu sintagmu koja obuhvaća gotovo svaki aspekt života i životnih okolnosti. Online škola, online posao, online konferencije, online kupovina namirnica i odjeće, online birokracija su nametnutosti s kojima se netko zna više ili manje nositi. Manje druženja, bliskih kontakata, manje zabave, manje upoznavanja, putovanja, a više prebivanja kod kuće.

Kod kuće imamo više vremena za sebe, svoje radinosti i bližnje. U dosadi možda i posegnemo za kojom kvalitetnom knjigom i dozvolimo sebi ući u svijet mašte i bezbrižnosti, iako i mašta zna stvoriti pravi nered, ali u nama samima. Upravo je takvu zabilješku u meni ostavila knjiga Od Duha do uha patera Augusyna Pelanowskog. Sa svojih tristotinjak stranica i 48 poglavlja donosi vrlo zanimljiv presjek sastojaka i svojstava različitih životnih okolnosti u kojima se možemo zateći. Dovoljno je reći i priznati da je svatko od nas individua koja na svoj način doživljava i pr(e)(o)življava. Ima i onih koji će, čim vide da je redovnik napisao knjigu, odmahnuti glavom i reći „ma nije to za mene“, ali baš takvima preporučujem da je pročitaju te da mi daju priliku da ih razuvjerim i potaknem na daljnje promišljanje o situaciji u kojoj se nalaze, bila teška i depresivna ili pak radosna i slavljenička.

Pater Pelanowski ima 57 godina, pripada redu pavlina, slikar je i duhovnik mladim bogoslovima. Često mu „prigovaraju“ da za svoje knjige izgleda poprilično neozbiljno. Ono kao, čitajući njegove knjige zamišljaš nekog starca, u najmanju ruku ozbiljnog i oštrog izraza lica, a on djetinjeg i nježnog pogleda. Napisao je dvadesetak knjiga, od kojih je samo oko deset prevedeno na hrvatski jezik zahvaljujući hrvatskim pavlinima i biblioteci Figulus.

U ovom "novom normalnom" vrijedi dati priliku novim knjigama, a pod novim razumijevam drugačijim, netipičnim knjigama, koje možda nikad ne bi uzeo u ruke. Od Duha do uha pruža drugačiji pogled na čovjeka, na odnose, na Boga i tumačeći biblijske retke daje svjež pogled na povijesne događaje. Povijesne događaje, to jest samu povijest koju i mi imamo. Ponajviše se osvrće na čovjeka, na mene i tebe. Redci koje čitajući upijaš i upijaš čitajući možda i na jedan neprimjetan način potiču da u nekim situacijama postupiš drugačije jer si shvatio da je tako bolje, ne nužno i lakše, već da te takvo djelovanje čini radosnijim i lakšim. Uostalom i sam podnaslov knjige Napravi korak prema radosti svoje duše upućuje na određenu tematiku.

Za kraj, iako teškog srca, ispisujem samo jednu rečenicu iz knjige koja će, nadam se, potaknuti te da budeš odvažan: „Fasciniran sam neponovljivošću svakoga trenutka, kao i neprekidnim promjenama koje se u nama događaju.“

Ana Albin

Komunikativna i vesela osoba kojoj je najdraže biti u krugu obitelji i prijatelja koji ju čine boljom osobom. Voli isprobavati nove stvari, a svaki „neuspjeli“ pokušaj joj je motivacija da ustraje, jer- „prokušanost rađa postojanošću.“

Analiza promjene broja učenika Vukovarsko-srijemske županije i projekcije za budućnost

Nakon osamostaljenja Hrvatske, veliki dio Vukovarsko-srijemske županije je bio razrušen, a sama županija je postala centrom iseljavanja što je ostala i danas. U članku pogledajte kretanje broja učenika osnovnih i srednjih škola u posljednjih 10 godina te projekciju za 2025. i 2030. godinu.

Svjetski dan umjetnosti

Tijekom povijesti mnogi su pokušavali doći do istine o ljepoti. Pitali su se što je to ljepota? Je li uopće izreciva? Koliko je ljepota bitna u našem životu? Zašto je bez umjetnosti nemoguće zamisliti naš život? Saznaj u članku i proslavi s nama Svjetski dan umjetnosti.

APN kao prilika za kupnju stana - Iskustvo bračnog para

Pronalazak stana predstavlja gorući problem za mlade u Hrvatskoj. Pročitajte iskustvo mladog bračnog para koji je taj problem riješio kupnjom stana uz subvenciju države.

Udahnuti novi život starim stvarima

Ekološka problematika oporabe zahtijeva vrijeme koje, pametno uloženo, može donijeti mnoge plodove. U osvrtu saznajte u kojem smjeru usmjeriti svoje napore kako bismo svoju okolinu učinili čistijom i ljepšom.

Ovaj tjedan u bioetici: 5. 4. 2021. - 11. 4. 2021.

U ovotjednom pregledu vijesti iz bioetike donosimo novosti vezane uz prvu transplantaciju ljudskog dušnika iz New Yorka, legalizaciju medicinski potpomognutog samoubojstva iz Novog Meksika i novosti o pravnoj bitci za dijete iz Južnoafričke Republike. Donosimo i vijesti iz Francuske o raspravi za legalizaciju eutanazije i medicinski potpomognutog samoubojstva te vijesti iz Španjolske koje tematiziraju ustavnost zakona o eutanaziji.

Upoznajte Bernardu Brunović - kantautoricu koja je sudjelovala na Dori 2021.

Pročitaj intervju sa sudionicom ovogodišnje Dore i saznaj na koje se sve načine isprepleću note i ljudsko dostojanstvo!

Pogledaj još iz povezanih kategorija: