Podcast inkubator: najpopularniji podcast kanal u Hrvatskoj

| 2 min | 14.05.2020

Prilike za mlade
Kulturiranje
Priče o uspjehu

Podcast inkubator ušao je u svoju treću godinu postojanja i na You-Tubeu broji gotovo 140 000 pretplatnika. A danas vam donosimo razgovor o tome kako su uspjeli i kako su tekli njihovi počeci. 


Jeste li se u početku svojega rada uopće mogli nadati ovakvom uspjehu?


Hvala ti na čestitkama. Iskreno, nismo imali neku viziju brojki, no svakako smo vjerovali u to što pokrećemo. Znali smo da je najbitnije izdržati duže razdoblje razvoja projekta pa smo bili spremni na sve što nas je kasnije očekivalo, a opet smo i vjerovali da imamo sve što će biti potrebno za Podcast. Tako da su brojke došle kao nagrada trudu i radu.

Ako bismo usporedili Vaše emisije koje ste snimili prije tri godine s onima koje snimate danas, koje bi bile temelje razlike među njima?


Kad smo ulazili u projekt već smo imali iskustva s radom na emisijama i kritikama publike, tako da nam je trebala samo prilagodba i odabir najpovoljnije tehnike vođenja. Zanimljivo je da se promijenio  profil gostiju, ali i razlog zbog kojega ljudi dolaze u podcast.  Gosti su ranije dolazili zbog osobnih poznanstava i preporuka, danas je to i zbog poznavanja formata i snage platforme. Pa bih kao najbitnije promjene naveo sam live format, Q&A i nešto veću širinu gostiju. U početku nismo imali Q&A, no s vremenom smo zbog velike količine pitanja koje su gledatelji postavljali našim gostima uveli i tu rubriku. Gledano iz današnje perspektive uvođenje Q&A je bio pun pogodak.


Danas smo svjedoci sve veće popularnosti podcasta, dok televiziji gledanost polako, ali sigurno pada. Zašto se to događa? Što ljude toliko privlači kod podcasta?



Mislim da odgovor treba tražiti u vlasničkim strukturama medija i glumljenje neutralnosti dok svaki gledatelj vidi da se gura određena ideološka agenda. Tu je i prepotencija TV struktura koje vjeruju da je upravo njihov svjetonazor onaj koji se mora gurati. Podcast (iliti play on demand broadcast) otvoreno služi kao promocija nečijeg mišljenja, a i nerijetko ostaje jedina platforma za ljude čije mišljenje nije dobrodošlo na televiziji. Podcaster priznaje da mnogo toga ne zna, televizijski voditelj ponekad izgleda kao netko čija je istina jedina ispravna. A Podcast k tome znatno više uvažava vox populi koji je gotovo nestao s televizije...


Karantena svima izaziva poslovne i financijske nevolje, no podcastu bi popularnost zbog prisilnog boravka u kućama mogla samo rasti. Primjećujete li povećanje gledanosti?


Nama je rast generalno bio prirodan iz mjeseca u mjesec pa je sada dodatni rast postotno možda manji od drugih Podcasta. No to je i dalje mjerljivo u milijun i više dodatnih pregleda mjesečno. Internet će sigurno profitirati brojem pregleda no pitanje je što će biti kada kriza dodatno eskalira.



Podcasti se snimaju skoro svaki dan, a Hrvatska je mala zemlja. Bojite li se da bi vam u dogledno vrijeme moglo ponestati gostiju koji bi ljudima bili zanimljivi?


Sumnjam. Goste se uvijek može ponavljati, tu su dijaspora i regija. A svakako možemo razgovarati i na engleskom. Uvjeren sam da samo u Hrvatskoj ima par tisuća ljudi koji imaju što reći u ovakvom formatu.


Ono što nas sigurno sve zanima jest može li se od snimanja podcasta živjeti? Može li voditelj popularnog podcasta samo od toga posla staviti kruh na stol?


Može, pretpostavljam da će novim Podcastima za prosječnu plaću trebati i manje od dvije, dvije i pol godine nego što je trebalo nama i kolegama koji su u to vrijeme pokrenuli Podcaste. Mi smo i izrazito politički nekorektni pa pretpostavljam da bi finije manire dobro utjecale na raniji dolazak sponzora.


Kakav sadržaj ljudi u podcastima najviše vole gledati. Je li to ozbiljan sadržaj povezan s politikom i društvenom svakodnevicom, ili su to trivijalne informacije koje prvenstveno služe za opuštanje poslije napornog dana na poslu?


Publika koja posjećuje internet je jako šarolika te je dosta nezahvalno dati jednoznačan odgovor na ovo pitanje. Rekao bih da ljudi dolaze  zbog ozbiljnih stvari, ali i zbog trivijalnih informacija koje će ih nasmijati i opustiti.  Nužno je pametno kombinirati goste i imati tematski Podcast koji će gledati točno određena ciljana publika.. Dobar smisao za humor, interesantne i aktualne informacije, te anegdote - to je otprilike okvir za uspjeh.


Kakvi su Vam planovi za budućnost? S kojim brojem pretplatnika biste bili zadovoljni?


Planovi su svakako češći Podcasti na engleskom kao i veći broj stranih gostiju. Naravno i širenje projekta, pokoje snimanje van studija, još podcastera. Što se pretplatnika tiče, svejedno. Bitno je da jezgra gledatelja ostane na okupu.

Damir Kopljar

Damir je student pete godine studija povijesti koji u slobodno vrijeme voli pročitati dobru knjigu, a ponajviše one iz ruske književnosti. Primarno područje njegovog znanstvenog interesa  je Domovinski rat. Ujedno, obožava odlaziti u kazalište, a velika strast su mu i sportske aktivnosti. 

Pročitaj više:

"Vrati se kući" - knjiga koja će vas razočarati

Vrati se kući je primamljiva knjiga koja će mnoge čitatelje razočarati. Knjigu je napisala Lisa Scottoline i izdana je 2012. Knjiga se sastoji od loše napisanih dijaloga i loše karakterizacije likova s kojima se nećete povezati.  Roman se predstavlja kao jedna obiteljska priča, a više je napisan kao chick lit s elementima kriminalistike. 

Chatbot - Što su ti virtualni asistenti o kojima svi govore?

  U vremenu digitalizacije pojavljuju se mnogi alati koji pomažu pronalasku određenih informacija. Jedan od takvih alata je chatbot koji brzo, efikasno i jednostavno odgovara na postavljene upite.

Promišljanja u doba korone

Može li korona biti prilika za novi početak ili ćemo se vratiti starim navikama i putevima koja smo poznavali prije ove neočekivane, a već pomalo duge epizode? Takva i slična promišljanja pročitajte u članku.  

Što s mladima? – Utjecaj COVID-19 na mlade u Hrvatskoj

Svjetski savez mladih poziva sve zainteresirane mlade da se uključe u raspravu o budućnosti mladih u Hrvatskoj putem online okruglog stola Što s mladima? – Utjecaj COVID-19 na mlade u Hrvatskoj koji će se održati 3. lipnja 2020. s početkom u 18 sati putem Facebook stranice @WorldYouthAllianceHrvatska i putem YouTube kanala @Svjetski savez mladih Hrvatska. 

Žrtve obiteljskog nasilja u vrijeme koronavirus pandemije - gdje potražiti pomoć?

Kakvo je stanje nasilja u obitelji za vrijeme pandemije koronavirusa u Hrvatskoj i na koji način žrtve mogu potražiti pomoć? Na koji se način Hrvatska nosi s ovim gorućim društvenim problemom u ovoj izvanrednoj situaciji?

Hrvatska godinama živi od turizma, što možemo očekivati ove godine?

Pitate li se zašto je MMF u svojoj procjeni naveo Hrvatsku kao zemlju koja će imati najveći pad BDP-a u Europskoj uniji? Brojni ekonomisti godinama su upozoravali kako je udio turizma u BDP-u Hrvatske prevelik i kako se u tome kriju mnoge opasnosti.


Pogledaj još iz povezanih kategorija:

Kulturiranje
Poduzetništvo